Jeg er noget af en dårlig blogger for tiden, hva'? Der er bare så mange ting i den virkelige verden, der kræver min opmærksomhed - herunder i høj grad mine projekter. Men selv om jeg sidder og skriver projekt lige nu, føler jeg en vis pligt til at blogge om noget vigtigt. Det er selvfølgelig mad.
Jeg vandt på et tidspunkt to frokostgavekort til Friis Modern Steakhouse ved at invitere mine venner til deres Facebook-gruppe, og de skulle altså bruges på at smage en Friis Burger, som nok er en af deres mest populære retter. Burgeren indeholder en bøf af lokalt oksekød, basilikum-mayonnaise, tomat, ratatouille, kalkunbacon og noget salat. Dertil er hjemmelavede pommes frites og et sødt lille glas med Heinz-ketchup. Og den burger kan altså sagtens anbefales. Til daglig koster den 99 kroner, hvilket jeg synes er relativt meget for en burger. Men når man så tænker på at det er gode, lokale råvarer, og at det hele er hjemmelavet (undtagen ketchuppen), er det sådan set helt fair at kræve den pris. Specielt fordi burgeren smager pænt godt! Bøffen, selv om den var let rød indeni, hvilket jeg ingenlunde er fan af, havde en dejlig, grillet smag og en dejlig saftig konsistens. Burgerbollen, som selvfølgelig også var hjemmelavet, var også dejlig. Og så var det spændende med noget lidt alternativt burger-indhold. Jeg må indrømme, at jeg også var totalt vild med deres pommes frites. Åh hvor er jeg sulten lige nu!
søndag den 31. oktober 2010
lørdag den 23. oktober 2010
social networking
I mere end en enkelt forstand.
I den første forstand sidder jeg og læser om "Social network sites as virtual communities" i stearinlysets skær med en kop the, clementiner og Lebkuchen. Ja! I den forbindelse vil jeg gerne smide en kæmpe tak til Camille for at nævne dem på Twitter og afsløre, at de kunne fås i Netto. Det er simpelthen et af barndommens sødeste juleminder.
I den anden forstand har jeg tilmeldt mig madbloggertræf i marts 2011! Et arrangement arrangeret af Newyorkerbyheart og LaTascha, og efter min mening et genialt initiativ. Førstnævnte spurgte forleden i en kommentar, om jeg ikke kunne tænke mig at deltage, hvilket faktisk var lidt pudsigt, fordi jeg ikke anser mig selv som madblogger. En madblogger er i mine øjne én der har lidt mere forstand på mad end jeg har - men selvfølgelig, jeg blogger om mad, så den kategori må jeg jo høre ind under. Det bliver virkelig spændende, da jeg allerede nu ved at der kommer et par stykker, hvis blogs jeg dagligt læser, men som jeg aldrig har mødt live. Nu ærgrer jeg mig såmænd bare over, at der er så længe til!
I den første forstand sidder jeg og læser om "Social network sites as virtual communities" i stearinlysets skær med en kop the, clementiner og Lebkuchen. Ja! I den forbindelse vil jeg gerne smide en kæmpe tak til Camille for at nævne dem på Twitter og afsløre, at de kunne fås i Netto. Det er simpelthen et af barndommens sødeste juleminder.
I den anden forstand har jeg tilmeldt mig madbloggertræf i marts 2011! Et arrangement arrangeret af Newyorkerbyheart og LaTascha, og efter min mening et genialt initiativ. Førstnævnte spurgte forleden i en kommentar, om jeg ikke kunne tænke mig at deltage, hvilket faktisk var lidt pudsigt, fordi jeg ikke anser mig selv som madblogger. En madblogger er i mine øjne én der har lidt mere forstand på mad end jeg har - men selvfølgelig, jeg blogger om mad, så den kategori må jeg jo høre ind under. Det bliver virkelig spændende, da jeg allerede nu ved at der kommer et par stykker, hvis blogs jeg dagligt læser, men som jeg aldrig har mødt live. Nu ærgrer jeg mig såmænd bare over, at der er så længe til!
kagesmykke
Der er noget vigtigt, som jeg slet ikke har fået fortalt! Som I måske erindrer, skrev jeg for noget tid siden et indlæg omkring Kager uden Grænser. I denne forbindelse havde Ditte fra Smykkestykke doneret et smykke til en auktion, som jeg altså ikke kunne lade være med at deltage i. Og jeg vandt smykket! Som ser således ud:
Jeg gav 170 kroner, som røg direkte til Læger Uden Grænser, og nu føler jeg mig som et godt menneske - med et meget sødt kage-vedhæng.
Jeg kan i øvrigt virkelig anbefale at kigge forbi hos Ditte, hun laver et hav af søde (og kage-relaterede) smykker, og jeg kunne købe dem alle, havde jeg blot midlerne!
Jeg gav 170 kroner, som røg direkte til Læger Uden Grænser, og nu føler jeg mig som et godt menneske - med et meget sødt kage-vedhæng.
Jeg kan i øvrigt virkelig anbefale at kigge forbi hos Ditte, hun laver et hav af søde (og kage-relaterede) smykker, og jeg kunne købe dem alle, havde jeg blot midlerne!
fredag den 22. oktober 2010
jeg har også en kreativ side
Og jeg har netop udnyttet den. I dag var jeg og min mor hos vores dejlige massør (åh, det var rart!), og nær hans "klinik" ligger en Aldi, som vi besøgte forinden. Her fandt jeg noget tavlefolie, som jeg altså synes var så genialt, at jeg måtte have det med hjem. Faktisk har det flere gange været min plan, men er ikke lige stødt på noget før nu. Her til aften har jeg så været kreativ med det, og se nu lige her:
Evigt redigerbar huskeseddel på mit køkkenskab! Jeg synes det er så fint. Pt har jeg lidt ondt i min arm af at sætte det op, da det tog noget tid, men det er forhåbentlig det værd.
Derudover lavede jeg dette, som nok er det, jeg finder mest fikst:
To rammer med tavle i! Jeg har længe drømt om ting på mine vægge, men har ikke fundet noget, der afspejler dele af min personlighed, og som jeg derfor synes hørte hjemme. Planen er at lade to heldige besøgende tegne noget til mig i rammerne - så bliver det vist ikke mere personligt, hva'? Jeg er stolt, og glæder mig til at rammerne får fyld.
Serviceoplysning: Tavlefolien koster 39,95 i Aldi, og indeholder ud over 100x57 cm tavlefolie 20 kridt, 10 farvede og 10 hvide.
Evigt redigerbar huskeseddel på mit køkkenskab! Jeg synes det er så fint. Pt har jeg lidt ondt i min arm af at sætte det op, da det tog noget tid, men det er forhåbentlig det værd.
Derudover lavede jeg dette, som nok er det, jeg finder mest fikst:
To rammer med tavle i! Jeg har længe drømt om ting på mine vægge, men har ikke fundet noget, der afspejler dele af min personlighed, og som jeg derfor synes hørte hjemme. Planen er at lade to heldige besøgende tegne noget til mig i rammerne - så bliver det vist ikke mere personligt, hva'? Jeg er stolt, og glæder mig til at rammerne får fyld.
Serviceoplysning: Tavlefolien koster 39,95 i Aldi, og indeholder ud over 100x57 cm tavlefolie 20 kridt, 10 farvede og 10 hvide.
vind en ismaskine!
Newyorkerbyheart har stablet en fornem konkurrence på benene i anledning af, at hun har rundet de 400 læsere. Her er muligheden for at vinde en Cuisinart ICE30BCE, og du kan deltage lige her.
Konkurrencen er i øvrigt lavet i samarbejde med WhiteAway.com.
Konkurrencen er i øvrigt lavet i samarbejde med WhiteAway.com.
Abonner på:
Opslag (Atom)





