torsdag den 26. juli 2012

hovedrets-tapas - favoritterne

Jeg vil gerne fortælle lidt mere om de tapas, vi fik i fredags. Selv fik jeg ikke taget nogle billeder af retterne hver for sig, så billederne i dette indlæg er venligst udlånt af Camilla.



Af vores retter vil jeg gerne fremhæve Adobokylling med syltede rødløg. Jeg syntes det var rigtig lækkert, dog rimelig stærkt - så hvis man ikke er til at få brændt tungen, kan man passende halvere mængden af den herlige krydderiblanding. Jeg vil gerne lige slå et slag for krydderiblandingen, da jeg er sikker på at den er anvendelig i mange sammenhænge, og samtidig har Santa Maria selv flere tapasopskrifter med den på deres hjemmeside. Mmm.
Den ser sådan her ud, hvis du skal finde den i butikkerne (billede lånt fra santamariaworld.com):

En anden opskrift, som jeg havde været ganske spændt på at smage, var Gratinerede jalapeños. De var nu også rigtig gode, men er bacon og ost ikke altid det? Jeg havde nok forventet, at disse jalapeños ville være stærke i det, men det var ikke mit indtryk. Gode var de dog, og de kan jo fyldes med alt muligt lækkert.

3 kommentarer:

  1. Det ser vel nok lækkert ud! Tak for dejlig inspiration - det skal helt bestemt prøves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, jeg skal uden tvivl også selv gentage succesen. Kun dejligt at kunne inspirere.

      Slet
  2. Du er bestemt ikke den eneste :)

    SvarSlet