tirsdag den 7. januar 2014

vores jul og nytår

Vi valgte jo som tidligere nævnt, at juleaften i år skulle foregå hjemme hos os. Mange sagde, at det var modigt, men vi syntes det var det nemmeste. Så slap vi for at transportere Dexter og forsøge at putte ham et sted, han ikke plejede at sove, oveni en masse overstimulering. Det gik såmænd også forrygende, alle hyggede sig, og putningen vakte ikke mere besvær, end den plejer (hvilket heller ikke siger så lidt for tiden, men det er en anden historie...).

Vi købte vores første juletræ - og hold nu op, hvor var jeg forelsket! Vi havde snakket om at købe et lille træ i potte, for såå stor er vores stue heller ikke. Men jeg faldt totalt for Julius her, og så var der altså ingen vej tilbage. Det gik også fint med at have ham boende, og han pyntede smukt!


I anledning af Dexters første jul havde jeg købt ham en julekugle. Og den er naturligvis ikke af glas, for jeg ved at mit hjerte ville forgå, hvis den en dag blev smadret. Jeg købte den i øvrigt hos santashop.dk, og indehaveren var så sød at ringe og informere mig om, at hun altså boede næsten rundt om hjørnet, så Dexter og jeg gik over og hentede den en af dagene. Dejlig service!


Juleaften var vi os 3, min søster, hendes kæreste, mine forældre, Daniels mor og hendes mand. Det var bare skønt at være samlet alle sammen! Maksimal hygge, også for Dexters vedkommende, der nød at have så mange bedsteforældre omkring sig.


Dexter blev puttet efter aftensmaden (hvor han selvfølgelig fik most kartoffel med and og sovs), han var godt træt efter al den hygge med alle de mennesker. Han faldt ikke i søvn med det samme, men lå læææænge og snakkede oppe i sengen, og faldt til sidst i søvn mens vi dansede om juletræet nedenunder. Derfor fik han lov at åbne nogle julegaver dagen efter! Han fik så mange fine ting, bamser, legetøj og tøj. Alt, hvad hans lille babyhjerte begærer (hvilket ikke var særlig meget, da han jo ikke fatter det endnu, men I ved).


1. juledag slængede vi os bare herhjemme og nød freden. Anden juledag bød nemlig på den sædvanlige julefrokost hos mine forældre, hvor denne lille fine herre selvfølgelig også var med. Her fik han lov at smage på lidt af hvert fra det traditionelle julefrokostbord - han er generelt ganske altædende, men især den brunede kartoffel satte gang i brækrefleksen. Sild og rødbede var heller ikke lige livretter, men æg, rejer og tunmousse kørte lige ind.


Nytårsaften valgte vi også at holde herhjemme, bare os tre. Det har jeg egentlig altid haft lyst til at prøve, og nu syntes jeg det virkede oplagt, når Dexter er så lille. Det var jo ikke til at sige, hvordan han ville reagere på al larmen, og om han nogensinde ville falde i søvn. Det viste sig dog, at det ikke var det fjerneste problem, og han vågnede ikke en eneste gang efter at være blevet puttet klokken 20.

Til forret lavede vi nogle chilimarinerede tigerrejer, de var dælme lækre.


Hovedretten var oksemørbrad, hasselbackkartofler og hjemmelavet bearnaisesauce, samt friske bønner svøbt i bacon. Jeg er ikke fan af rødt kød, men det her var fantastisk.


Desserten var pandekager med citroncreme og citronconfit. Heller ikke dårligt! Der skulle endda bruges husblas, som jeg generelt frygter, men ingen problemer dér.


Jeg håber, at jeres jul og nytår har været lige så dejlige som vores!

4 kommentarer:

  1. MUMS sikke en lækker nytårsmenu og jeg kan godt følge dig i, at det bare er nemmere at være hjemme når man har børn! Vi gjorde nøjagtig det samme både året hvor Elias kom til og i år, hvor vi har lille Theresa og det var en fryd bare at kunne putte ungerne i deres egne senge og så tage det stille og roligt...
    Godt nytår forresten :D

    SvarSlet
  2. Lyder til I har haft en dejlig jul og et skønt nytår. Det er altså så hyggeligt at se hvordan de små tager det hele. :)
    Rigtig god bagjul og godt nytår :)

    SvarSlet
  3. hvor ser det hyggeligt ud, og det lyder til i virkelig har nydt julen!

    SvarSlet
  4. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet