tirsdag den 23. september 2014

stresset arbejdsløs

Stress som arbejdsløs kan skyldes mange ting. Der er den frygtelige ondt-i-maven stress over, at ens dagpengeret udløber næste måned, og at Jobcenteret pisker én til at finde et løntilskud inden for 4 uger, for så må man allernådigst få arbejdsmarkedsydelse.
(Så helt seriøst, HJÆLP, hvis du kender et sted i/nær Aalborg, der kunne bruge mig i en 3 måneder med tilskud. Marketing, administration, kontor, statistik, kommunikation. Jeg kan mange ting. Skriv på bittent@hotmail.com)

Og så er der den lidt mere håndterbare "stress" over, at der er så frygtelig mange ting, man gerne ville nå i dagligdagen. I mit tilfælde kan nævnes:

 
Serier
Åh ja, jeg er vist alligevel faldet for de dersens bikere i Sons of Anarchy... sådan, virkelig faldet. I weekenden har jeg haft abstinenser, fordi svigerne har været på et dejligt visit, og jeg derfor ikke har kunne se det. Jeg er kun lige begyndt på sæson 4, så jeg har heldigvis meget til gode. Spoilers frabedes.





Scrapbooking
Under min graviditet påbegyndte jeg en scrapbog, som skal fortælle om Dexters første år. Det er min konstante dårlige samvittighed! Ind til videre fortæller den kun om et par måneder i hans liv...


Syning
Hov, det har jeg vist ikke fået fortalt her på bloggen. Jeg er sgu begyndt at sy! Med streg under begyndt. Jeg har lånt min mors symaskine, og ind til videre har jeg kun syet to par bukser til Dexter. Det ene par syede jeg HELT SELV, og jeg er ufattelig stolt. Jeg vil rigtig gerne sy noget mere, men det tager jo for pokker nemt en hel dag at sy et stykke tøj, når man er nybegynder, inklusive tegning af mønster og alt det der.




Rengøring og oprydning
Det er nødvendigt, og jeg kan godt lide, når der er rent (også selv om det med en tumling i huset ikke varer ret længe). Jeg støvsuger og støvsuger. Og vasker tøj. Og legemad.
Under denne kategori hører også den kontinuerlige sortering af Dexters tøj og legetøj, og forsøget på at opbevare det systematisk.







Bloggen
Jeg har en frygtelig masse idéer til, hvad jeg kan spytte indlæg ud omkring. Men de fleste ender bare med at rumstere i mit hoved, fordi der er så meget andet, der skal gøres.









Bagning
Åh ja, jeg drømmer om en fryser fyldt til randen af indbydende hjemmebag, for jeg er jo ledig, så jeg "har tiden til det". Sagde alle dem, der ikke havde prøvet at være ledig i 2 skide år. Men jeg fik da bagt kanelsnegle her i weekenden. Og forleden bagte jeg nogle ækle rosinboller til mit afkom (jeg hader rosiner i bagværk. Det stank forfærdeligt i hele hytten).







Skrivning af ansøgninger
Den vigtigste, men absolut ikke sjoveste, af alle. Jeg søger naturligvis alle relevante stillinger, der bliver slået op på diverse jobsites. Og nu er jeg også i gang med at finde steder, hvor jeg kan søge om uopfordret løntilskud. Forhåbentlig kan denne snart fjernes fra listen!

2 kommentarer:

  1. Kan godt forstå, at det må give rigtig meget stress, at man kan se dagpengeperioden er ved at løbe ud :( Det er ikke rart, og det sker desværre for rigtig mange. Det gør ikke ligefrem, at man har mere overskud til at finde et job eller løntilskudsjob, selvom visse politikere sikkert ser det som et ekstra incitament, at man står der "på afgrundens rand" (lidt overdramatisk formuleret, men det er da i hvert fald en krise, at man risikerer at miste sit indtægtsgrundlæg). Håber, at du må få et løntilskudsjob eller rigtigt job meget hurtigt. Har du prøvet at spørge på Facebook? Man kan være heldig, at der er nogen, der kender nogen.

    Det er godt, at du har noget at adsprede stressen med. Personligt bruger jeg også serier sådan, og vi kan også æde os ret hurtigt igennem en serie. Vi har dog gerne flere kørende sideløbende, men vi så Breaking Bad i løbet af ret kort tid, hvor mange andre serier var på standby. Pt. ser vi mest Regenesis (canadisk serie a la CSI-typen), mens vi venter på at få en Monk-boks hjem fra USA. Monk er sådan en Columbo-type serie og ret underholdende. Vi har slugt ret mange af de afsnit den seneste tid. Det er easy watching. Vi ser ret forskellige serier, som du nok kan se. Herhjemme er vi begge tossede med film og serier, og trænger vist snart til en større reol til opbevaring. :)

    SvarSlet
  2. Prøv lige at putte tørrede tranebær i de boller! Så er du færdig med at være træt - af de boller i hvert fald :-)
    Elsebeth

    SvarSlet