torsdag den 19. december 2013

om jeg er klar til jul?

Øhm, jaaah, jooo... Hvis juleaften skal foregå uden juletræ, pynt og mad, altså. Ellers er jeg faktisk ret uklar.

Vi har påtaget os den dejlige opgave at afholde julen i år. Det er først gang, vi skal det. Vi har inviteret mine forældre, min søster og svoger samt min kærestes mor og hendes mand. Så vi bliver 9 inklusive vores baby.
Der er jo egentlig en pokkers masse ting, man skal forberede til sådan en aften, men heldigvis vil alle jo gerne give en hånd med.
Svigerforældrene tager både drikkevarer, rødkål og mandelgave med. Mine forældre medbringer to tilberedte ænder. Og min søster har været så letsindig at love, at hun gerne vil skrælle kartofler. Så vi skal bare købe det resterende ind, og så skal vi også lige have skaffet et juletræ. Sidstnævnte har vi egentlig ikke plads til, men jeg håber lidt, at SuperBrugsen snart får nogle af deres potte-juletræer hjem i en størrelse større end 40 cm. Jeg ville selvfølgelig gerne have et brag af et træ, juleelsker som jeg er, men vi har simpelthen ikke plads til det i stuen, og jeg har faktisk heller ikke noget juletræspynt...

Vi mangler at få købt:
  • Juletræ
  • Kartofler
  • Glaskartofler
  • Franske kartofler
  • Grødris
  • Piskefløde
  • Mælk
  • Kirsebærsauce
  • Oceaner af juleslik!

Derudover har jeg i løbet af meget kort tid fået bestilt alle gaverne online, et par af dem er allerede dumpet ind, og ellers har jeg pt 4 stk. liggende til afhentning i den lokale GLS Pakkeshop. Der er ikke noget som nethandel, når man efter en masse sygdom herhjemme pludselig opdager, at juleaften nærmer sig med hastige skridt!

Er I klar?

4 kommentarer:

  1. Mangler kun kartofler og piskefløde og æblejuice til en ammende mor :-) Og så selvfølgelig at lave det hele. Men må jeg ikke komme med et forslag? Drop de der kartofler i glas og find nogle små lækre aspargeskartofler i stedet for til de brunede. Du kan koge og pille dem lillejuleaftensdag - det vil dine smagsløg elske dig for :-)

    God Jul fra Karen - julegrisen fra Skivholme

    SvarSlet
  2. Rigtig glædelig jul til Jer alle. Jeg synes, det er så modigt, at I har valgt er holde juleaften for første gang, det samme år som I er forældre første gang. Thumps up :)

    SvarSlet
  3. Øhhh altså jeg ville godt lige have besøg af en rengøringsnisse, en pakkenisse, en madlavningsnisse og en opvaskenisse - så ville jeg sådan set også være klar altså bortset fra at jeg også lige mangler at købe fløde! Hehe...
    Ej jeg når det nu nok og jeg kan jo altid udstyre den største af ungerne (han er næsten 3!) med en nissehue, klud og en kost og så er rengøringsnissen da på plads ;)
    Uhh den med juletræet kender jeg alt for godt! Jeg har måtte bide det i mig og købe et af de der bitte små juletræer i år for med minimal plads i stuen, så har vi ikke rigtig plads til det træ jeg RIGTIG gerne vil have og jeg tror såmænd nok vi skal få en fin jul trods træets størrelse... Jeg har bare fået mulighed for at lave nyt pynt i år så - det skal jo være størrelsessvarende ;)

    SvarSlet
  4. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet