tirsdag den 5. august 2014

næste års kalendergaver: tjek!

Jeg fik besøg af to dejlige veninder fra min gymnasietid i dag. Til daglig bor de faktisk i den anden ende af landet, så det var rigtig rart, at vi kunne finde tid til at ses alle tre, mens de var på disse kanter.
Nå men den ene af dem kommer så til min store forundring vadende med en stor vasketøjskurv fyldt med legetøj...
Hendes far er frisør, og har en kunde, der tydeligvis er lidt af en samler. Han får løbende mærkelige ting af hende, som hun "lige har fundet i kælderen", fordi hun køber en del ting, hun ikke får brug for. En dag havde min veninde så set, at han havde fået en pakke tusser, og hun spurgte, om hun ikke måtte tage dem med til Dexter. Det måtte hun selvfølgelig, og han ville da også lige spørge hende, om hun havde noget mere legetøj liggende, som han kunne få. Det viser sig, at hun i tidernes morgen (i 90'erne, efter legetøjet at bedømme) har købt legetøj til sin mands børnebørn, som er tvillinger, hvorfor der er to eksemplarer af det hele. Og det fik han da lige leveret i en stor kurv, så Dexter kunne få glæde af det.

Det er edderbankeme fint - så nu er kalendergaverne til julen 2015 klaret (eller hvornår han nu bliver gammel nok til de forskellige ting)!
Skal lige have tjekket, om tusserne er tørret ud...


4 kommentarer:

  1. Det er da intet mindre en genialt :)

    SvarSlet
  2. Ikke dårligt! Der ser ud til at være en masse gode ting imellem :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange gode ting - jeg er faktisk sådan pænt misundelig, børne-Bitten ville have elsket det ;)

      Slet