fredag den 16. september 2011

bittens bacardikugler aka muffin-mordet

Efter længere tids ophobning af kagerester i min fryser lod jeg mig inspirere af Piskeriset til at omdanne disse til romkugler. Det var et spændende lille eksperiment, og resultatet blev som sådan fint. De smagte godt, men var ikke helt på samme niveau som min bagers. Næste gang tror jeg, at jeg vil prøve at tilsætte marmelade af en art, for disse blev lidt for tørre i det. Og så vil jeg også købe romessens, da det eneste rom jeg havde, var Bacardi... som altså ikke smager af rom.

Muffins i alverdens farver klar til at møde død ved elpisker...
Og så døde de - ud over hele køkkenet! Anden metode kan anbefales.
Det fine resultat :)


6 kommentarer:

  1. Mmmmmh det kunne være jeg også skulle få brugt mine kagerester i fryseren til lidt fornuftigt kageprojekt :))
    De ser nu gode ud med dejlig farverig krymmel!

    SvarSlet
  2. Romkugler bliver bare bedst med en god spsk hindbærmarmelade og godt med romessens - og jeg har altså arbejdet godt 12 år i det der bagerfag, så jeg har fået luret bagerne godt af, når de lavede romkugler:-)

    SvarSlet
  3. Heh, da jeg så det første billede og du skrev at du ville smadre dem med en elpisker tænkte jeg også at det ville blive et værre svineri - så jeg morede mig lidt over det næste billede ;)

    SvarSlet
  4. Hvor er det sjovt at kalde det for muffinsmordet :-)
    Kan man egentlig bruge alle kagerester, for jeg har en rest appelsinkage i fryseren, som jeg aldrig tror, jeg får spist? :-)

    SvarSlet
  5. Altså, du kunne jo også ha' brugt en større skål :-D

    Jeg har sidenhen afprøvet det med rigtig mørk rom i stedet for romessens, og det synes jeg er bedre. Og så kommer det selvfølgelig an på, hvilken kage man bruger. Jeg har kun prøvet med tunge og klæge chokoladekager indtil videre, og de plejer at være rigelig fugtige og 'mushy', men jeg kan godt forestille mig, at lyse kager, der er lidt mere sandkageagtige, lige skal have lidt mere 'snask' at lege med - enten i form af syltetøj eller lidt mere smør :-)

    SvarSlet
  6. LaTascha, det vil jeg i hvert fald huske til næste gang. Desværre går der nok noget tid, før jeg får sparet kagerester nok op...

    Stine, jeg blev først sur, men så brød jeg også ud i grin :P

    Smølfine, jeg brugte i hvert fald lidt af hvert :)

    Piske, jeg tror min større skål var beskidt :D Mine rester var mere sandkagede i det end klæge. Syntes konsistensen var fin, så ville ikke tilsætte mere smør, men jeg er sikker på at marmelade ville have gavnet. Men tak for opskriften alligevel!

    SvarSlet