torsdag den 29. september 2011

en økonomi i laser

Nu vil jeg kort opsummere min økonomiske situation, bare for at sætte en ramme for denne fortælling: Jeg har ingen indkomst overhovedet de næste to måneder (karensmåned og bagudbetaling af dagpenge). ALKA tog 2000 kroner denne måned, som jeg ikke vidste, at de ville tage. A-kassen kræver 1300 kroner i kontingent. Tandlægeregning. Regning for tryk af speciale.
Hvad sker naturligvis, mens jeg står i denne i forvejen fæle situation?
Tadaa:


Jep, min kat bliver syg!
Pludselig gider hun bare ikke spise, og begynder at kaste op. Da dette står på i et døgns tid, tager jeg hende til dyrlægen, som røntgenfotograferer hende, tager blodprøver og alt muligt. Dyret er der i to døgn. Hun ser ud til at have lidt forstoppelse, som de fikser, og så har hun åbenbart også blærebetændelse. Derudover tvangsfodrer de hende og giver hende kvalmestillende og appetitfremmende. I går fik jeg hende hjem, kogte ris og hellefisk til hende. Hun gad stadig ikke spise det. Hun ville meget hellere have, at jeg gik ned til dyrlægen IGEN for at købe Royal Canin skånetørkost. Det gider hun til gengæld godt, så nu håber vi på, at hendes mave snart er kørende igen.
Men det kostede mig stadig 2780 kroner, som jeg egentlig ikke har.
Og en masse stresssymptomer.

9 kommentarer:

  1. Åh det er bare så øv og frustrerende :-(
    Havde det nu været lidt alvorligere, så kunne du have gjort som jeg gjorde ved Nikita dengang. At søge den der lokale font og dyrenes beskyttelse om økonomisk hjælp. Meeen ak ja, tror næppe de hjælper når det "bare" er det.
    men glæd dig til at blive rig på dagpenge, så får du alle muligheder :-p

    SvarSlet
  2. Årh de pokkers dyr :)

    Kender alt til det selv med hest og hund. Men ja, det er jo noget man bare må ofre hvis man vil have dyr. Men forstår godt de frustration. Jeg gik uden indkomst i en måned, mine feriepenge kom 3 mdr. for sent, forsikringerne blev lagt om og skulle betales allesammen på én gang, samme måned som vi skulle købe 2 tons koks og for 11500 kr. fyringsolie.
    Puha, godt vi har en forstående bankrådgiver :)

    SvarSlet
  3. Ej, æv!! Kender godt sådanne måneder, hvor det hele bare sker og hvor der faktisk ingen penge er at tage af. Det er så stressende....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  4. Æv, hvor er det bare irriterende! :( Det er ikke for sjovt at de i Luksusfælden tit siger at folk skal overveje deres kæledyr, da der pludselig kan komme store udgifter til dyrelæge osv.

    SvarSlet
  5. Æv, hvor er det bare irriterende! :( Det er ikke for sjovt at de i Luksusfælden tit siger at folk skal overveje deres kæledyr, da der pludselig kan komme store udgifter til dyrelæge osv.

    SvarSlet
  6. åååh Bitten - jeg føler med dig. Ved hvordan det er - jeg måtte jo selv smide 25.000 kr. efter Chillums operation sidste år, da hun beækkede begge ben :( meeeen, hvad gør man ikke for de bette elskede væsner? Ja jeg vil gøre alt !!!!

    Du ved du altid er velkommen til en bid mad ;) også er der altid kaffe på kanden her i huset ;) (og ret ofte en kage på lager) :D

    SvarSlet
  7. Jeg kan kun tilslutte mig Kristine! jeg samler dig bare op og så giver hun kaffe, kage og mad :D

    SvarSlet
  8. Ja det er simpelthen ubeskriveligt træls...

    Kevin, det har jeg også overvejet, faktisk. Og nej, når jeg bliver "rig" på dagpenge, skal jeg jo bare betale alle de penge jeg har lånt :P

    Føj, Kristine, 25.000, så har jeg vist i sidste ende ikke noget at klage over! Men ja, der skal godt nok noget til, før man opgiver de små bæster.

    Det kunne godt være jeg skulle benytte mig af kaffe+kage-invitationen en dag ;)

    SvarSlet
  9. Det er jeg sku ked af, søde Bitten! Du må spise en hel masse hos Daniel og dine forældre, så du ikke skal bruge for meget på mad!

    SvarSlet