mandag den 17. november 2014

olivias dåb

Jeg overvejede at kalde dette blogindlæg for "togtur med barn", og indholdet skulle være "DON'T DO IT!" skrevet med mindst størrelse 48.

Ja, Dexter på 1½ år er stadig fæl fæl fæl at have med i toget, når rejsetiden overskrider 3 timer. Er stadig helt smadret efter turen, selv om han først stod op 7.30. Vi kom først hjem klokken 21 i går, og meningen var egentlig, at han skulle påbegynde sin nattesøvn i toget. Men det var han slet ikke træt nok til. På trods af klatsøvn og kort lur i løbet af dagen - for ingen institution i verden, ej heller Guds hus, tager hensyn til børns middagslure. Så han var godt træt, da vi endelig kom hjem og kunne hælde ham i seng. Det var vi også.

Men årsagen til denne frygtindgydende togrejse var, at lille Olivia skulle døbes. Olivia er datter af Daniels 18-årige niece, og det var første gang, jeg skulle se hende (babyen, altså). Jeg skulle hjælpe med lidt kagedekoration dagen inden dåben, hvor jeg heldigvis også fik lov at hygge lidt med Olivia. Jeg var helt og aldeles solgt! Hun er uden tvivl den smukkeste lille baby, jeg nogensinde har set (undskyld, Dexter). Og så var hun bare glad og smilende, min kærlighed til hende var tydeligvis gengældt.
Derudover var det så skønt at se, hvor godt moderen klarede det hele. Den stakkels pige har jo haft alverdens folk på nakken i kraft af sin status som ung alenemor. Hun bor stadig hjemme, og huset er fuldt af både børn og voksne, der elsker at hjælpe med at fodre/holde/lege med lille Olivia. Det er tydeligt, at hun virkelig trives, og hun er nærmest smil og grin over hele linjen.

Den stolte moder havde yderligere insisteret på at stå for det hele selv i forbindelse med barnedåben, og det var et ret imponerende stykke arbejde (med undtagelse af, at Daniel og jeg var blevet glemt i bordplanen, ahem ;). Hun havde rippet eBay for alt lyserødt, og der var rigtig fint pyntet op i festlokalerne.
Menuen stod på kage, så bliver det ikke rigtig bedre. Noget af bagningen havde hun dog uddelegeret til diverse familiemedlemmer, så der var rigtig meget forskelligt - og LÆKKERT. Chokolade-kage-lasagne med Oreo-bund, cheesecakes med fersken og kirsebær, bedstefars skæg, chokoladecupcakes med mintcreme, hindbærsnitter, romkugler, banankage og diverse slags (lyserødt) slik. Og selvfølgelig kaffe til at skylle det hele ned med.
Jeg ville ønske, at jeg kunne vise jer flere billeder af oppyntningen, men jeg havde så travlt med at skovle kage i hovedet og kigge efter Dexter, at jeg ikke fik taget nogen. Men se lige, hvor gennemført det er med lyserød slikkepind og det hele.

Så er der bare tilbage at sige tak for en dejlig dag - og at ærgre sig over, at Olivia bor så langt væk, for jeg trænger allerede nu til at nive hende i kinderne igen...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar