torsdag den 2. december 2010

december

I går var jeg hos mine forældre, hvor jeg havde lovet at lave mad til min mor, når hun kom hjem fra dans. Rigtig god mad i øvrigt, opskrift følger selvfølgelig en af de nærmeste dage. Men det er ikke det, denne blog skal handle om. Den skal derimod handle om, at december er startet. I den anledning fik jeg nemlig et par ting med hjem fra forældrene mine. Den første er naturligvis en julekalender. Det er sådan en fin tradition, også selv om jeg er rimelig voksen efterhånden. Mmm:


Men den anden ting er næsten den bedste - OGSÅ selv om den ikke kan spises! Min mor og jeg forsøger at påbegynde en tradition, hvor vi hver december giver hinanden et lille stykke julepynt - noget, som hun og min mormor gjorde. Virkelig hyggeligt. I år giver hun mig så dette:


Jeg synes det er SÅ fint! Det er fra Trip Trap, vist nok. Jeg skuede det en gang vi var inde i byen sammen, blot i mindre format end ovenviste, og udtrykte min begejstring. Da var der dog lavvande i kassen, så det kom ikke med mig hjem. Så glæden var naturligvis meget stor i går. Åh jeg elsker det. Jeg har sagt til det, at det bliver mit nye yndlingsjulepynt, sammen med min Karen Blixen sølvkristtjørn. Jeg er så glad, at jeg giver jer et billede mere. Forstør det endelig og nærstuder de små fine pyntegenstande. Jeg er især vild med trommen.

5 kommentarer:

  1. Det er SÅ fint det træ!! Jeg har selv savlet over det. Normalt er julepynt slet ikke mig, men den det her træ går lige an :D

    SvarSlet
  2. Ej, hvor er den fin, det tror jeg lige at jeg kunne klare som julepynt :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Jeg eeelsker julepynt. Og julekalendere - både af den spiselige og uspiselige slags. Generelt elsker jeg måske bare jul?! Jeg har faktisk overvejet at købe en ordentlig chokoladekalender i år (i modsætning til dem til en tier, der smager af for gammel), men det er ligesom ikke nær så skægt at købe en til sig selv, vel? :)

    SvarSlet
  4. Louise og Birthe, jeg er glad for, at træet går an i jeres øjne :D
    Xenia, jeg er også virkelig vild med jul. Overvejede også at købe en rigtig god chokoladekalender til mig selv, men det blev ikke rigtig til noget, og nu synes jeg at denne klarer opgaven helt fint.

    SvarSlet
  5. åhr det glæder jeg mig til at at se, det fine lille træ :) det ligner noget fra Medusa.

    SvarSlet