tirsdag den 9. december 2014

alenemor, dag 2

Endnu en dag uden far er gået. Endnu en gang er der kun succes at berette om.

Mens Dexter var i vuggestuen var jeg knap så produktiv som i går, men det var okay, min samvittighed er stadig god. Det blev da til 3 tøjvaske (1 almindelig, 1 uld og 1 60-graders), og stuen blev ryddet og støvsuget. Og ikke mindst blev der lavet mad!
I dag oppede jeg mig, for vi var så heldige at få besøg af Line til eftermiddag, og hun blev og spiste. Så jeg lavede kartofler og hokkaido i ovn, crispy kylling (som overhovedet ikke blev crispy, men idéen var da meget god) og rødkålssalat, inspireret af selvsamme kvinde. Dexter var ikke synderlig imponeret, han ville bare have smør. Men salaten var super flot - og mine evner til at tage madbilleder er helt væk. Bare rolig, jeg har søgt rådgivning om at udnytte potentialet i mit spejlreflekskamera.


Det var selvfølgelig rigtig hyggeligt med et besøg, det syntes Dexter også. Han brugte lang tid på at lægge puslespil med "Oui" (sådan siger man Line, når man er 1½ år og lidt dum), imponere ved at løbe rundt med en nissehue i munden og vise hende, at det var "mør" (mørkt) udenfor. Og så læste hun godnathistorie for ham under et tæppe, da han skulle i seng.

Status er, at jeg næsten ikke har tænkt over, at jeg er aleneforælder i disse dage. Tiden, mens Dexter er i vuggestue, flyver som altid forbi. "Bar" er kun blevet nævnt i forbindelse med pauseskærmen på vores Chromecast, hvor han optræder - dette foregik til gengæld også med stor glæde i stemmen. Og pakkeposten har kun været forbi med en enkelt pakke, så vores venskab udvikler sig langsomt, men sikkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar