fredag den 4. november 2011

bitten og a-kassen

Nu til dags, hvor der er så mange ledige i min omgangskreds, hører jeg ofte om bøvl med a-kasser. Derfor vil jeg holde jer opdateret om, hvordan mit eget forløb med min a-kasse (AAK) foregår.
Faktisk startede det ikke så godt. Jeg skulle udfylde en ledighedserklæring, hvilket jeg ikke kunne gennemskue som nyuddannet, og derfor måtte jeg ringe ind og bede om hjælp. Naturligvis med lang telefonkø foran. I den anden ende af røret sad verdens mest arrogante mand, som åbenbart havde meget vigtigere end mig at se til. Hans svar bestod primært i bedrevidende "mhm"'er, hvilket jo ikke hjalp mig så langt. Da jeg havde snakket med ham og fundet ud af, hvad jeg skulle gøre, lagde jeg på. Dog fandt jeg efterfølgende mig selv meget skeptisk over for hans oplysninger, og jeg besluttede mig derfor for at ringe ind igen. Denne gang trak jeg det lange strå, for jeg blev serviceret af en tålmodig dame, der guidede mig gennem udfyldelsen af det hele (og bekræftede mig i, at ham manden havde løjet). Så der findes altså nogle fantastiske medarbejdere.

I går var det så et CV- og Vejledningsmøde, og det foregik ude på Aalborg Universitet, så det var i vante rammer. Ud over den meget rare mand fra AAK var vi 4 nyuddannede. Der blev både serveret kaffe og en gratis muffin, hvilken eksklusiv service.
Selve mødet var også ganske informativt. Nu havde jeg læst mig igennem reglerne på AAKs hjemmeside omkring 70 gange, men det var alligevel rart at blive bekræftet i, at man havde forstået dem korrekt. Jeg tog da også en sides noter, så spildt har min tid absolut ikke været. Derudover fik vi en kort intro til, hvad der var godt at skrive i en ansøgning. Brugbart, for dem skal jeg fra nu af spytte minimum 6 ud af om måneden, så det er bare at komme i gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar