tirsdag den 22. november 2011

tak til toms

For nogle dage siden kunne man hos Birthe læse, at hun havde fået tilsendt Toms Ekstra med lakrids. Som det chokoladeelskende menneske, jeg nu en gang er, flød jeg over af misundelse. Birthe var heldigvis venlig nok til at give mig kontaktoplysninger på dem, hun var blevet kontaktet af, så jeg skyndte mig at rette henvendelse. De var tydeligvis i julestemning, og allerede i dag kom posten med en dejlig pakke til mig!




Posens indhold var 2 plader Toms Ekstra med lakrids samt en bonus i form af ingredienser til en dejlig kop the, nemlig lakridsrod, citronmelisse og kørvel.


Mmh, chokoladen! Jeg er vild med dens indpakning og dens udseende, ligesom ved alle de andre varianter. Smagen er jeg også tilfreds med. Chokoladen smelter som altid på tungen, og i denne variant er der tilføjet små, knasende lakridsbomber, som er dejlige at få tænderne i. Jeg tror ikke det er min favoritvariant, men hvis man er til chokolade med lakrids i, er den klart værd at prøve.


Derudover lavede jeg naturligvis også theen. Fremgangsmåden er, at man kvaser kørvel og citronmelisse i glas/krus med en lakridsrod, hælder næsten kogende vand over og lader det trække. Det skal trække rimelig længe for at få smag nok, så vær tålmodig. Det smagte faktisk ret godt, men jeg vil ikke anbefale at drikke det til chokoladen, da chokoladens lakridssmag overdøver den lakridssmag, theen får af lakridsroden.
En rar the, og det var spændende at lave the på en anden måde end at komme et brev i noget kogende vand!

5 kommentarer:

  1. Wauw, hvor er du altså heeeldig :)

    Jeg har heller ikke fået smagt på den med lakrid endnu, men det må da blive snart, når den er så lækker :)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig fint ud med den "friske" the! Lækkert med lidt chokolade, det har alle piger altid brug for, haha..

    SvarSlet
  3. Ihh, skønt at du fik dig en pakke :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  4. Jaa, jeg var rigtig glad :D
    Og er det stadig, for jeg har (utroligt nok) ikke spist al chokoladen, haha.

    SvarSlet