torsdag den 26. april 2012

min nye hobby

Nu samler jeg også på emballage!

Når man sådan begynder at lave flere og flere hjemmelavede ting, skal man jo også have noget at opbevare skidtet i. Det hele startede med, at mine forældre havde købt nogle søde små flasker Mathilde Café, og jeg udbad mig de tomme flasker. Nu er jeg også begyndt at gemme marmeladeglas og den slags.


Det er skam ikke uden grund, jeg har allerede brugt et par stykker til værtindegaver og den slags.
Her ses eksempelvis vanillesirup i de føromtalte flasker, som jeg forærede til min mor og min faster.


Forleden, da cupcakemafiaen besøgte Kristine, gav jeg hende hjemmelavet lemon curd i et marmeladeglas. Opskriften følger naturligvis i et andet indlæg. Billedet er taget af selveste Kristine.

8 kommentarer:

  1. Dejligt at se jeg ikke er den eneste der gemmer glas og flasker. Synes godt nok sådan nogle glas med låg kan være dyre i butikkerne og så er genbrug jo godt for miljøet også :) He he.. God dag!

    SvarSlet
  2. Det er en god ide at gemme emballage for som du siger har man tit brug for siverse glas og dåser. Og dine ser ret chekkede ud! Hvad klistrer du mærlaterne på med? Og hvor skønt at oplægget gik godt!!!! Har forresten lavet kogebogs udfordringen så vi må igang! KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' :) Jamen jeg har bare brugt en helt almindelig universallim, som jeg havde stående.

      Slet
  3. det er bare SÅ skønt med genbrugsflasker og marmeladeglas. Jeg er også ret stor fan, hvilket ses tydeligt i både vaskerummet og på kontoret, hvor glas i alle mulige og umulige størrelser, farver og former har fyldt rummet ud. Hmm. måske jeg skulle se af at få det ryddet, nu hvor jeg går eksamensperioden i møde ;)

    SvarSlet
  4. Hehe.. det gør jeg også. Det er super smart!
    Lækre ting du får lavet :)

    SvarSlet
  5. det er så hyggeligt med genbrugsglas. Jeg har fundet nogle gamle, små patentflasker, som der skal fyldes hyldeblomstsaft på, når vi når lidt længere hen på foråret. Din lemoncurd ser fantastisk ud! Glæder mig til opskriften :)

    SvarSlet
  6. Har du ikke lyst til at besøge mig en dag - Og medbringe en værtindegave af den slags. Mmm... ;)

    SvarSlet
  7. Ej hvor er de fine, du må gerne komme besøg her med værtindeglas! :)

    SvarSlet