onsdag den 6. oktober 2010

svømning er jo hårdt

Sådan virkelig hårdt. I hvert fald, hvis man ikke har svømmet siden folkeskolen ud over et par enkelte svømmetag i Fårup/Djurs Sommerland. Men Selma inviterede (eller også inviterede jeg mig selv med, same same), og jeg befinder mig rigtig godt i det våde element, så vi var af sted i går efter vores seminar i socialpsykologi. Mmm det var rart at befinde sig i vand igen! Troede godt nok, at jeg skulle dø lige i starten, efter blot at have svømmet en enkelt bane. Jeg bruger en del muskler, som jeg aldrig tror har været brugt før, og de blev ret hurtigt udmattede. Men efter nogle baner forsvandt forpustetheden nogenlunde. Det var især behageligt, da vi gik over i det varme bassin med boblerne som en afslutning! Derefter tog vi forbi Nadia's og købte frokost, som vi tog hjem til Marie og indtog, hun havde nemlig inviteret på kaffe. Det var rimelig perfekt med en lille pause indlagt dér, idet jeg skulle på cyklen hjem, og min krop var rimelig brugt.
Da jeg kom hjem, var mit højre lår virkelig ømt, da jeg åbenbart havde overanstrengt det. Jeg åd en pille og satte mig under min dyne, samt sørgede for at strække regelmæssigt ud. Det var åbenbart den helt rette kombination, for i dag har det slet ikke været mere end normalt ømt - bortset fra lige en periode, hvor jeg vandrede inde i byen. Det føles dog helt skørt, fordi musklerne i låret nogle gange "hopper". Jeg købte nogle ting inde i byen, men dem må I vente med at få et indblik i :)

4 kommentarer:

  1. Hvor er det nice du er blevet sådan rigtig motionsfreak. Siger jeg ud fra dette enkelte indlæg. Haha. Men svømning er også fedt. Det træner jo hele kroppen :)

    SvarSlet
  2. Janne, det er da heldigvis ikke det værste at blive beskyldt for ;) Svømning er både sjovt og gavnligt.

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke rigtig svømme, så jeg plasker mest af alt rundt som en hund. Er helt enig det er super hårdt ;)

    SvarSlet
  4. Svømning har så mange gode sundhedsmæssige fordele, at det virkelig er værd at lære at svømme i alle aldre. Og hvis vi ikke kan det, kan vi altid deltage i vandaktiviteter som Aqua Zumba. At have det sjovt med musik passer til alle.

    SvarSlet