tirsdag den 6. januar 2015

nytårsaften 2014

Efter juletiden er højdepunktet altid årets sidste aften. Nytår har aldrig betydet helt vildt meget for mig, og sidste år holdt vi det da også blot herhjemme. Men det er alligevel det, der holder mit humør oppe, når julen er ovre, fordi jeg altid bliver så trist.
I går havde jeg faktisk glædet mig rimelig meget, for vi skulle nemlig ud til min søster og svoger alle 3. De har fået sig et fint hus, der ligger lidt, ahem, yderligt (læs: langt ude på landet). Der var vi inviteret ud til spisning og hygge.

Spisningen i sig selv var den rene fest. Vi lagde ud med en forret bestående af både tunmousse og nogle filokurve med tigerrejer - vi kunne ikke rigtig bestemme os.
Hovedretten bød på noget så fancy som vildsvin. Det er en ret smagfuld version af svinekød. Vi fik det sammen med forskellige kartofler og en knaldgod sauce.
Desserten medbragte jeg, det blev den altid dejlige limetærte. Det var meningen, at den skulle være et friskt indslag efter ædegildet, men det var den åbenbart ikke, når man tog alt for store stykker...


Dexter havde en rigtig god eftermiddag og aften derude. Der var jo både en hund, der var meget spændende, men også lidt skræmmende, når den ville slikke i hovedet. Og en kanin, der af uvisse årsager blev døbt "mormor", og som han gerne ville fodre igen og igen (dagens mest brugte sætning: "Nej Dexter, mormor skal ikke have mere mad").

Den her grimasse disker han op med, hvis man spørger ham, om han kan smile...

Han blev lagt i seng inden desserten, et sted inden klokken 21, og traditionen tro sov han gennem bulder og brag. Hurra for sovebørn. Han nåede dog lige at være med til at fyre lidt af, og jeg kan afsløre, at vi har en knaldperle-fan!


Da han var blevet lagt, gik det rimelig meget op i mojitos og Tegn & Gæt...
Klokken blev over 4, da vi "voksne" endelig gik til ro - og lad mig bare sige, at jeg virkelig genovervejede Dexters eksistensgrundlag, da han vågnede klokken 6. Så er det sagt.
Men hold kæft, vi havde det sjovt! Det var en værdig måde at byde 2015 velkommen på.

1 kommentar:

  1. Titanium Ring for Men - Men of the Ring - Titanium Art
    Men of the Ring by Titanium Art. $50.00. Iron. Silver. $30.00. Silver. $50.00. Iron. Silver. 아이 벳 $60.00. Iron. Silver. titanium ingot $75.00. how to get titanium white octane Iron. titanium keychain Silver. titanium necklace Silver. $75.00.

    SvarSlet