fredag den 13. november 2009

blogleg med emne; yndlingsjulekage

Inden jeg påbegynder skriveprocessen i min eksamensopgave, synes jeg lige, at jeg vil overspringshandle ved endelig at "besvare" Lines blogleg, hvor hun gav muligheden for at skrive om enten grønlangkål, yndlingsjulekage eller kandiserede æbler.
© dansukker.com
For mig er der sådan set ikke et af emnerne, der indbyder til romanskrivning. Grønlangkål er der ikke så meget at sige om, jeg smager det hvert år, og kan stadig ikke finde ud af, om jeg kan lide det. Det samme med kandiserede æbler egentlig. Så jeg må hellere vælge julekagen...
Der er bare ikke nogen decideret kage, jeg forbinder med julen. Klejner og den slags bryder jeg mig ikke så meget om. Så er der selvfølgelig småkager, som altid er en vinder. Brunkager skal der jo til. Jeg plejer bare at købe dem færdige, men i år har jeg rent faktisk planer om at lave nogle selv, for det kan da kun blive bedre. Det samme med pebernødder, som jeg også har bagt de sidste par år.
Ikke mindst kan man nævne min mors vaniljekranse! De er simpelthen det ultimative julebag, og hun laver dem hvert år. Det er ekstra lækkert hvis man er der under processen, for sådanne vaniljekranse smager formidabelt, når de er lune.
Dog er jeg dog mest til julekonfekt, men det var jo ikke spørgsmålet...

Så vil jeg have æren i at tagge Janne, som kan vælge mellem emnerne julemad, nissehuer eller rengøring.

1 kommentar: