tirsdag den 8. januar 2013

hverdagen banker på

Det har den jo faktisk gjort i hele to dage nu, og jeg må indrømme, at det er hårdt!
Som en del af min skønne aktiveringsproces er jeg begyndt på et kursus i Grundlæggende Regnskab på Aalborg Handelsskole. Jeg har søgt en ret stor mængde af administrative stillinger i min ledighedsperiode, og her har der ofte stået noget om bogføring, som jeg jo ikke har erfaring med. Derfor så jeg det som meget relevant at tage sådan et kursus, frem for at ende i noget meningsløs løntilskud bare for at få tiden til at gå (hvilket det jo ville blive, da jeg max havde 4 måneder at give af).


Ind til videre er jeg godt tilfreds med kurset. Guderne skal vide, at jeg er gået ind i det med absolut nul forstand på firmaer og regnskaber, så i går var mit hoved ved at eksplodere sidst på eftermiddagen. Spækket med nye begreber gik jeg hjem i en zombielignende tilstand. I dag føler jeg faktisk, at der er meget godt styr på det, begreberne hænger bedre fast, og vi har løst nogle konkrete opgaver, der gør det nemmere at forstå.
Selv om det er givende, glæder jeg mig som besat til at have en fridag i morgen! Og på vej hjem kunne jeg da også godt mærke, at jeg trængte til en belønning for at have holdt ud, så ind forbi den billige slikbutik det gik, og nu sidder jeg så her...


4 kommentarer:

  1. Dejligt - det er sikkert supergodt at kunne noget bogføring :)

    SvarSlet
  2. Jeg er også ledig - min rækkefølge var:
    - kursus
    - løntilskud (som ikke er meningsløs)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du har fundet et godt løntilskud :) Har jeg heldigvis hørt om mange, der har. Kunne bare ikke lige nå at finde noget relevant inden for min frist på en uges tid, men så fandt jeg heldigvis dette kursus.

      Slet