fredag den 9. oktober 2015

kreative kastanjedyr

Da jeg hentede Dexter fra vuggestue i går, havde jeg planlagt, at vi skulle lave kastanjedyr. Jeg bliver nemlig som et lille barn, når jeg spotter nyfaldne kastanjer, så jeg havde hamstret en stak på vej hjem om morgenen.
Da 2-årig og spids skruetrækker til at lave huller med ikke harmonerer særlig godt, blev det dog mest noget med, at jeg sad og samlede dyr mens han gav mig kastanjer og tændstikkere. Derfor tænkte jeg: "Det må kunne gøres sjovere, det her", og fandt min krea-kasse frem. Så fik dyrene nogle øjne, som han hjalp med at vælge, og vi limede nogle små sten på.
Jeg synes selv, at resultatet blev vældig yndigt. Vi fik lavet 2 heste, et pindsvin og en... kastanje med ting på.
Dexter kunne også godt lide aktiviteten, for han befalede, at vi skulle "hjem og lave dyr" efter vuggestue igen i dag. En efterårsaktivitet, der i høj grad kan anbefales, hvis du har et barn, der gider sidde og fumle med den slags.


1 kommentar: