mandag den 29. november 2010

brunkager

Som nævnt bagte jeg julekager til julefrokosten i lørdags. En af de ting jeg bagte var brunkager. Jeg bagte nogle sidste år, ud af en brunkagekrydderiblanding, men denne gang var det helt fra bunden. Jeg var skeptisk over alle de sære krydderier, der skulle i, fordi det stank da jeg blandede det i, men jovist, de gav den helt rigtige brunkagesmag! Jeg kan kun anbefale denne opskrift. Husk dog at hakke mandlerne fint, ellers er det rigtig svært at skære pølsen i skiver.
Opskriften er fra dette Amo-hæfte, snuppet i Føtex:


I får bare lige opskriften direkte fra hæftet, klik på billedet for at se det i læselig format:


Mit resultat, med tilhørende pebernødder:

4 kommentarer:

  1. Ja, seperat har ingefær og nelliker godt nok en speciel duft, men i brunkagerne sammen med alt det andet, så bliver det bare rigtig lækkert. Og de ser rigtig fine ud! Det kunne være den opskrift skulle prøves.

    SvarSlet
  2. Iih tusind tak for opskrift - det skal bestemt afprøves. Dine smagte himmelsk :o)

    SvarSlet
  3. uhmm, brunkager :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  4. Uuuuuhm Bitten! Jeg har kagebagedag med min mor og mormor i næste uge, og er glad for jeg stadig har den kagedåse du sendte, så jeg har noget at komme det hele i! Jeg ved jo first hand, at du er mega nice julekagebager!

    SvarSlet