torsdag den 18. november 2010

karryris

Gårsdagens aftensmad (og egentlig også dagens, der var rester):


Karryris er en lidt mere interessant måde at lave ris på end blot at koge dem. Først koges risene på normal vis. Derefter svitses i en anden gryde noget karry (prøv dig frem med mængden, det er smag og behag) og noget finthakket hvidløg i rigeligt fedtstof. Risene tilsættes og vendes med det til de alle er besat godt og grundigt af karryblandingen. Denne gang tilsatte jeg til sidst noget hakket grøn peber, og det fungerede fornemt. Andre grøntsager kan nok også bruges. På billedet serveret med stegt kylling og naanbrød.

I aften skal jeg til koncert med Volbeat, og jeg glæder mig som en lille unge. Nu vil jeg varme op med noget af deres musik ind til jeg bliver hentet af min søster og hendes kæreste om en times tid. Vi rockes ved l..l

1 kommentar:

  1. Jeg har aldrig prøvet karryris, men det tror jeg da helt sikkert skal laves om på :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet