fredag den 9. marts 2012

santa maria crispy chicken

Jeg var så heldig, at jeg stadig havde en pose af Santa Maria Crispy Chicken Bites liggende i køkkenskabet, som jeg i går fik lejlighed til at bruge.
Jeg må indrømme, at det er en let måde at gøre noget kylligeinderfilet sprødt og lækkert på. Det eneste der skal til er, at man blander fileterne med olie og posens indhold i en skål, og så skal det ellers bare en tur i ovnen.
Jeg valgte at servere det sammen med en couscous-salat med peberfrugt, agurk, rødløg, balsamico og lidt olie - og tomater ved siden af, da Daniel ikke spiser "den slags". Og ja, så kom der også lige et par købe-falafler fra Nutana på tallerkenen, fordi jeg for nylig har opdaget disse vidundere, og købte en pakke i går. Til at dyppe kylling og falafler i lavede jeg en chilidressing.


I denne Santa Maria-forbindelse vil jeg lige nævne, at Santa Maria virkelig har fået renoveret deres hjemmeside, så den nu er fuldt op to date med anvendelse af sociale medier. Man kan "like" og dele deres nuværende opskrifter, og samtidig har man mulighed for at oprette sig selv som bruger og gemme egne opskrifter derinde. Jeg tror hellere jeg må udforske deres nye univers på et senere tidspunkt. (Til gengæld kan  åbenbart ikke længere linke direkte til produktet på deres hjemmeside, så I må selv ind og se jer omkring, hvis I vil finde det - det er beliggende under deres Tex Mex-afdeling).

5 kommentarer:

  1. Det ser virkelig lækkert ud! Elsker kylling så det er dejligt med lidt fornyelse. Kan man købe den santa maria pose i fx. supermarkeder (hvad hedder den?)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den hedder det samme som dette indlæg :) Jeg går ud fra at man kan købe den, har ikke selv set den dog.

      Slet
    2. Den er ikke udgået. Den findes i Tex Mex hylden i Bilka, Føtex, Kvickly, SuperBrugsen og Super Best.
      Spørg evt. om de vil bestille den hjem, hvis den alligevel ikke er der for den er i kædernes sortiment.

      V.h. Linda Sølvberg, Santa Maria A/S

      Slet
  2. Hmm kunne da godt være man skulle overveje det der crispy chicken noget, det ser ikke så dårligt ud :)

    SvarSlet
  3. Elsker det der mix og købte det forrige gang jeg var i DK! Denne gang kunne jeg ikke finde det og en fortalte mig at det var udgået! Det giver virkelig sprød kylling! KNUS♥

    SvarSlet