søndag den 14. februar 2010

efter wii-party

Mmh, hold da op. Jeg er godt nok mere træt, end tilladt er. I går var jeg hjemme hos Ulrik sammen med Michael og en anden af deres venner, for at hygge, spille Wii og drikke rom&cola. Det var noget, vi kunne lide! Jeg kom så først i seng omkring klokken 4, hvilket jeg kan mærke i dag -.- Især fordi jeg sover så elendigt, når jeg har drukket alkohol. Jeg vågner mindst hver time og tror, at det er tid til at stå op. Og selv om jeg gerne vil sove længe, vil min krop bare aldrig. Så jeg skal virkelig tidligt i seng i dag...

Nåeh men, til denne aften bagte jeg altså nogle muffins fra Piskerisets blog. De lød så indbydende, at jeg slet ikke kunne lade være, og jeg har ikke fortrudt. Vi fik godt nok ikke spist nogle i går aftes, da der var så meget andet, men jeg tog endnu en da jeg kom hjem i dag, og de er stadig dybt lækre.

 

Idet de endnu ikke er spist, ender det med, at jeg tager dem med til de dejlige mennesker på min praktikplads i morgen. Jeg tvivler på, at de klager.
Derudover har jeg fået en opskrift på knækbrød, af en af min mors veninder, som jeg var nødt til at afprøve. Det skete i dag (jeg ved ikke, hvor jeg fik overskuddet fra, tror det er min måde at koble af på). Resultatet så således ud:


Jeg har selvfølgelig prøvesmagt, og smagen kan der bestemt ikke klages over! Jeg elsker alle de forskellige kerner og frø, der er i, det giver en rigtig fin smag, også selv om knækbrødene i sig selv ikke er specielt grove. Jeg glæder mig til at medbringe dem i praktik i morgen, med en skive ost til.

1dl havregryn
1dl sesamfrø
1dl hørfrø
1dl solsikke- kærner
1dl græskarkærner
3,5dl hvedemel
1tsk bagepulver
1tsk salt

Alt det tørre blandes og tilsættes 2 dl vand og ½ dl raps- eller solsikkeolie og æltes sammen. Del dejen i 2 og rul ud én af gangen mellem 2 stykker bagepapir, fjern det øverste papir og skær ud med en pizzakniv.
Bages ved 200 grader i 20 minutter og sættes på en bagerist til afkøling.

2 kommentarer:

  1. Det var en ganske hyggelig aften :D

    Men i må godt lære at sove længere ;)

    SvarSlet
  2. Ja, den var fantastisk!
    Undskyld, jeg dur simpelthen ikke til at sove længe når jeg har drukket alkoholiske drikke :P Normalt er det intet problem. Du skal vide, at jeg virkelig lå og forsøgte i lang tid, hehe.

    SvarSlet