onsdag den 5. maj 2010

bededagsferien

Nu er jeg vist nogenlunde ude af sengen igen (har i hvert fald transformeret min sovesofa om til sofa denne gang), og derfor synes jeg godt lige, at jeg kan overkomme at blogge. Min krop er en kende udmattet endnu, og gider helst ikke for megen fysisk aktivitet, men så længe jeg sidder ned, er den glad.

Jeg var jo på Langeland fra torsdag til lørdag, da min ekskærestes niece skulle konfirmeres. Ja, hun havde altså befalet, at jeg skulle med ♥ Og jeg takker ikke nej til at gense min kære eks-svigerfamilie. Det var vældig hyggeligt dernede, og behageligt at komme lidt væk fra det hele.
Jeg var i nogenlunde sidste øjeblik blevet spurgt, om jeg ville bage 200 cupcakes til konfirmationen - og selvfølgelig ville jeg da det! Sikke herligt det var at stå omgivet af bageingredienser og kageduft, omend jeg kørte lidt træt i at komme glasur på til sidst...
Men jeg bagte 4 slags; vanille med limefrosting, pebermyntecupcakes, chokolade med hvid chokolade på og hindbær med hvid chokolade.


Et lille udpluk af mængden...


Sådan ser et køkken altså ud, når jeg har pisket pebermyntefrosting...

Selve konfirmationsfesten var også rigtig hyggelig. Her ses min & Daniels gave til konfirmanden i indpakket tilstand:


Og udpakket - 500 kroner foldet som et hjerte i en fin ramme. De vakte glæde.


Om søndagen havde min søster fødselsdag, hvorfor jeg var inviteret hjem til hende til hele molevitten - både lagkage og lækker aftensmad!
Lagkagen pyntede vi i fællesskab, og den endte således:


Gaven (som faldt i god jord) var en såkaldt "aubergine-farvet" (aka. lilla) OBH Frutti blender:


Sidst, og måske mindst, skal I lige se min aftensmad fra før jeg blev syg. Det var en lækker kyllingelasagne, lidt en blanding af nogle forskellige opskrifter fra nettet. Desværre får jeg det nu dårligt af at tænke på den, fordi jeg forbinder den med at have det skidt, men det skal ikke gå ud over jer. Selv om den bare ligner smat i et fad, smagte den dejligt. Der er kylling, spinat, squash, løg og hakkede tomater i.

2 kommentarer:

  1. Send Muffins til Odense Tak!

    Normalt er jeg ikke særlig kagesyg, men synes næsten altid jeg bliver det efter et besøg på din side. :P

    SvarSlet
  2. Hejsa Bitten.
    Sikke en fin blog du har.
    Jeg har nu været lidt rundt på internettet for at finde de der papirs muffinforme med kant, som du bruger til dine fine cup cakes.
    Jeg kan ikke finde dem - Er du ikke sød at fortælle mig, hvor du køber dem henne???!
    Skriv venligts til mi email -> bebsemusen@hotmail.com
    På forhånd mange tak
    Mvh
    AK

    SvarSlet