søndag den 9. maj 2010

forældreweekend

Uh det var efterhånden længe siden, at jeg havde overnattet hos mine forældre og hygget rigtigt igennem, så det gjorde jeg denne weekend. For at det ikke skal være løgn blev min søster tilføjet fællesskabet, så det blev fuldendt.
Lørdag aften hyggede vi bare med som altid god mad. Jeg havde lige bestemt, at vi også skulle have en dessert, så jeg lavede Lines bær-crumble. Det er virkelig en nem dessert at smække sammen, som oven i købet smager godt. Her præsenteret i min mors rigtig fine fad:


Bærcrumble

800-900 g. frosne, blandede bær
200 g. sukker
2-3 vanillesukker
2 spsk maizena

Fordel bær i et dybt ildfast fad på ca 25x30 cm.
Bland sukker, maizena og vanillesukker og fordel det over bærrene

Crumble

150 g smør
150 g mel
125 g. sukker
110 g. havregryn
1½ tsk vanillesukker
100 g hakkede mandler

Smuldr alle ingredienserne sammen og fordel dem over bærrene. Bag tærten ca. 35 min ved 190 grader til crumblen er gylden og sprød.

Og her på (min mors) tallerken med vanilleis og flødeskum:


Ellers fik min søster og jeg også den idé at læse lidt, men jeg havde ikke taget Mænd der hader kvinder med, som jeg ellers netop er begyndt på. Derfor gik jeg i gang med Det forsvundne tegn (Dan Brown), så den tror jeg altså at jeg læser færdig før jeg går videre med den anden. Den har nemlig fanget mig lidt mere.

I dag er det jo mors dag, og dette skulle markeres, fordi min mor er dejlig. Så jeg løj faktisk lidt for jer sidst, da jeg skrev, at det var alle de kort jeg havde lavet - for jeg havde også lavet dette til hende:


Der ud over havde jeg købt en lillebitte æske chokolade til hende, og min søster og jeg tog på udflugt for at plukke nogle blomster - hvilket var så godt som umuligt, da intet var sprunget ud ud over den samme slags træer med den samme slags hvide blomster.



I dag har jeg fået et gigantisk rengøringsflip, efter jeg er kommet hjem igen, men det beretter jeg om i en blog i morgen, da denne ellers bliver for omfattende.

1 kommentar:

  1. Det må bare have været en perfekt mors dag for din mor - begge døtre hjemme. Kan se at du er blevet ramt af Lines Crumble feber ;-) Rigtigt flot kort Bitten. KNUS♥

    SvarSlet