lørdag den 29. maj 2010

landlig idyl, praktikafslutning og sådan

Så har jeg tid til at smide mig foran computeren og opdatere jer på mit liv.

Den landlige idyl først... Torsdag havde min søster en fridag, som hun var så venlig at bruge på mig, da jeg kom hjem fra praktik. Ud over at lave lækker mad og indtage det, drog vi op i skoven nær mit hjem. Der er nemlig får, og dem er vi begge tiltrukket af. Midt i vores fårebeundringer opdagede vi det bedste - de havde lam! Masser af lam faktisk! Hold da helt op, sådanne skabninger er søde...



Jeg kan hermed oplyse, at man ikke kan være udsat for noget sødere syn her i livet, end når et lille lam løber!
Nå, men så skulle vi selvfølgelig også bage til min sidste dag i praktikken. Det blev til kokosmuffins med chokolade og nogle med appelsin og chokolade. Dem med kokos er fantastiske, klistrede og søde! Dem med appelsin syntes jeg var lidt tørre den aften, jeg bagte dem, men smagte dem ikke dagen efter - har dog nogle i fryseren. Smagen var dog rigtig god, og jeg tror min følelse af tørhed skyldes, at der er fuldkornshvedemel i.


Kokosmuffins med chokolade 
ca. 12 stk

125 g smør
2 æg
2 dl sukker
1 spsk. vanillesukker
120 g hakkede hasselnødder (her brugte jeg mandler)
160 g hakket chokolade (mørk)
3/4 dl. mel
3 dl. kokosmel
1 lille dåse kokosmælk

Smørret smeltes og afkøles.
Æg og sukker piskes hvidt og smørret tilsættes. De øvrige ingredienser røres i dejen.
Fyld dejen i forme, de skal være 3/4 fyldt.
Bag ved 150 grader i ca. 20 minutter.

Og så kom dagen... Min sidste dag i praktik. For søren det bliver underligt ikke længere at skulle vågne og cykle derud om morgenen, og omgås de dejlige mennesker som jeg nu har set hver eneste hverdag i 4 måneder. Jeg kan altid trøste mig med, at de rigtig gerne ville have beholdt mig, og at min chef har anmodet om, at jeg blev evighedsstuderende. Deres taknemmelighed fik jeg også at se i høj grad i går, blev helt overvældet.
For det første fik jeg et virkelig sødt kort:


Og så fik jeg gaver! Alt for mange gaver (men som min chef udtalte, er det jo "ingenting" i forhold til, hvor mange timer jeg har tilbragt derude ulønnet).


En bageform, en fin orange bordskåner i silikone... og en iPod Shuffle! Jeg er normalt slet ikke til iPods, men denne er smuk, mikroskopisk og sort. Uh jeg elsker den! (Omend jeg afskyr iTunes, som er det mest besværlige pisprogram i denne verden). Og ud over dette fik jeg altså også et gavekort på 500 kroner til Salling... Jeg er bare så taknemmelig.

For ikke at dvæle i sorgen over tabet af min praktikplads, tog jeg min moder i hånden og tog ind og så den professionelle karnevalsparade. Jeg kan aldrig få nok af at se på dansende mennesker, så det var skønt. Og så kom min mor til at nævne, at de ovre i Søstrene Grene havde "sådan nogle muffinskåle"... Som jeg tilfældigvis har søgt, siden jeg så dem på en blog for længe siden! De er nu i min inventarliste :D

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejligt gaver :) de har helt sikker været glade for dig. Hvad gav du for de porcelæns cupcakes?

    SvarSlet
  2. Ja, det virker heldigvis som om de har elsket mig :)
    Jeg gav ingenting (men min mor gav 20,- pr stk). De findes også med lysegrøn bund.

    SvarSlet
  3. Jeg bliver helt rørt - hvor er det dejligt, at de sådan forkælede dig :-)

    Jeg var lige ved at gå i Søstrenes i går, og nu ærgrer jeg mig - sådan et par muffinskåle måtte godt stå hjemme hos mig!

    SvarSlet
  4. Årrh Piske :) Jeg var også lidt ved at tude, da jeg genlæste kortet.
    Og jeg forstår din trang til skålene, de er så søde. Det skulle dog nok være muligt for dig at opdrive nogle.

    SvarSlet