fredag den 5. februar 2010

en... uge...

Støn! Sjældent har jeg oplevet en sådan grad af udmattelse. Det har godt nok været en hård uge at komme igennem. Men heldigvis samtidig virkelig god.
Man skal godt nok lige vænne sig til at være ude i den virkelige verden, hvor det hedder 8-16. Hold op jeg er træt sidst på dagen. Jeg mangler stadig nogle tricks til, hvordan man holder sig vågen, for den sidste 1½ time kan jeg næsten ikke holde øjnene åbne. Det samme gælder i øvrigt, når jeg er kommet hjem og har spist aftensmad. Men det er da også noget af en omvæltning fra den ene forelæsning à 2 timer, jeg plejer at have et par gange om ugen. Og det er ikke altid det lykkes mig at komme lige tidligt i seng, plus at jeg går hele vejen hjem for tiden fordi jeg ikke kan cykle i sneen og er for nærig til at tage bussen både ud og hjem. Jeg har lige dgs'et det, og der er åbenbart 4,5 km. Er da også begyndt at kunne mærke nogle lårmuskler jeg ikke vidste eksisterede...
Der må dog også siges at være god grund til at motionere for tiden - der har ikke været en eneste dag, hvor vi ikke har fået kage ude på Nordjyske. Det klager jeg bestemt ikke over. Der har været så meget, blandt andet var der jo jubilæum, fødselsdag i går, og fødselsdagx2 i morgen (mig og en "kollega"), som også resulterede i kage - hun medbragte morgenbrød og hjemmebagte hindbærsnitter, og jeg medbragte disse lækre cookies med 2 slags chokolade (jeg er så træt, at jeg ikke engang orker at skrive opskriften ind). De bragte glæde, faktisk fik jeg allerede et ansættelsestilbud inden de overhovedet blev smagt ;)
Jeg er rigtig glad for at have weekend, selv om jeg synes det er fantastisk at være derude.
I morgen har jeg FØDSELSDAG, og skal hjem til mine forældre, hvor min mor (som har fødselsdag den 10.) og jeg begge skal fejres ♥

6 kommentarer:

  1. Lækkert at du overlevede første uge .. så er der bare x-1 uger tilbage :) Håber i får en fantastisk dag i morgen og nogle gode gaver :)

    SvarSlet
  2. Jubiiii elsker fødselsdage! Også andres :D

    Angående din træthed så.. Ja, det lyder nok mærkeligt, men er vildt glad for du har det sådan. haha :D Jeg knokler jo selv 8-16 hver dag, og reelt set er jeg jo hjemmefra fra 7-17. Og jeg har troet, at det bare var mig der var unormal, når jeg er så kvæstet om aftenen, men åbenbart ikke..

    ... Og nej, at knokle 8-16 er ikke noget man vænner sig til :P

    SvarSlet
  3. Ulrik; Ja det er lidt et under, at jeg overlevede, men ret godt. Vi skal nok få en herlig dag i morgen! Endnu engang tak for du ved nok.

    Janne; Jo man gør :P Indrøm det. Uden at påstå, at jeg ingenting laver, knokler du dog nok også mere end mig, sådan fysisk. Men okay, det er også ret hårdt at sidde stille fra 8-16, på en anden måde. Tror bestemt ikke du skal føle dig unormal.

    SvarSlet
  4. Jeg er afsted hjemmefra 7-16 hver dag inkl. alt for meget transport, men jeg går sjældent kold om eftermiddagen..
    Går aldrig senere i seng end 22-22.30, drikker rigtig meget vand(min 2 liter) mens jeg er på arbejde og om eftermiddagen spiser jeg altid lidt tørret frugt og gulerødder for at holde blodsukkeret stabilt. Så kan man faktisk godt overleve:)

    SvarSlet
  5. Tillykke med fødselsdagen!!! :D

    SvarSlet
  6. Et kæmpe tillykke herfra og godt at hære at det er en træt men glad Bitten der har fået overstået første uge. KNUS

    SvarSlet