tirsdag den 15. juni 2010

var det dét?

Jeg forstår slet ikke, hvad jeg gik og var så nervøs for. Men okay, jeg har heller aldrig fået rykket tænder ud under ordentlig bedøvelse. Kun en fæl oplevelse ved skoletandlægen, som jo ikke fattede at bedøve optimalt.
Jeg fik fjernet mine visdomstænder i går, og det gik simpelthen som en leg. Først fik jeg 3 sprøjter i hver side, og så skulle jeg sidde (med Billedbladet som eneste underholdning, yay) og vente på, at de virkede. Det var en lang ventetid, specielt med al nervøsiteten. Så kom min tandlæge ind og gik i aktion. Og det tog nok 2 minutter i alt at fjerne de 2 tænder! Jeg var simpelthen så imponeret. Og selvfølgelig gjorde det ikke ondt. Åh jeg var så glad bagefter, og stolt over, at jeg havde modet. Så skulle jeg lige sidde i en 10 minutters tid og tygge sammen om nogle vattamponer, og så kunne jeg gå.

Farveeeel...
Min mor og søster var så dejlige at tage med mig derind, så jeg tog med hjem til min mor efterfølgende. Nu skal jeg fortælle hvad det værste er - kun at måtte spise flydende/meget blødt de første dage! Jeg er konstant sulten, og min mave er så træt af mælkeprodukter. Men det var dejligt at være i pleje hos min mor, som indkøbte en masse, jeg kunne spise. Om aftenen fik jeg endda moste kartofler med sovs, hvilket var fantastisk.
I aften laver jeg kartoffelsuppe med broccoli og porre (selvfølgelig blendet), hvilket jeg GLÆDER mig til, og så har jeg købt en vandmelon, samt fået koldskål med hjem, og 2 små bægre med yoghurt.


Men de ovennævnte tænder var ikke det eneste, jeg fik ud af dagen:

2 kommentarer:

  1. Meget bedre end den oplevelse, min far har fortalt adskillige gange, hvor han skulle have trukket en tand ud. Tanden flækkede osv. under forløbet, ja praktisktalt gik det ikke skide godt.

    Gæt engang, har hende som min tandlæge, gys!

    SvarSlet
  2. Jeg fik også fjernet en visdomstand i overmunden i efteråret, og det gjorde slet ikke ondt. Det værste var bedøvelsen, well egentlig mest følelsen af at ingen følelse have (if that makes sense). Jeg har aldrig fået lavet huller eller noget så var også ret angst. Men det var jo ingenting :P Det var lidt træls med det hul der er bagefter, man føler hele tiden tungen smutter op i det. Hehe. Jeg måtte dog godt spise fast mad bagefter :)

    SvarSlet