onsdag den 23. februar 2011

mini-bloggertræf

I går var jeg til et lille bloggertræf, hvor deltagerne var Line, MissMuffin, Camilla og mig selv. MissMuffin havde været så sød at tilbyde at lave aftensmad til os, og Line og jeg medbragte desserten. Sagen er den, at vi 4 skal køre sammen til Madbloggertræffet den 12. marts, så vi ville lige mødes inden, så det hele ikke var så farligt. Og jeg håber da bestemt ikke at det er sidste gang, vi mødes, for det var virkelig hyggeligt. Rart med noget nørdet blogsnak i et forum, som var forstående. Og rart ikke at blive set skævt til, fordi man gerne ville tage billeder af maden :P Maden, som i øvrigt var uendeligt lækker.



MissMuffin skal hermed have æren for at have kureret min frygt for frugt sammen med varm mad! Salaten var nemlig indeholdende pærer og tranebær, og det var altså VIRKELIG godt. Jeg var slet ikke bange for at lade den røre ved kyllingen. En ny verden har åbnet sig for mig. Opskriften på maden vil forhåbentlig senere hen være at finde på hendes blog.

Line og jeg bagte forinden Red Velvet Cupcakes og pyntede dem med verdens LÆKRESTE "boiled frosting". Vi anvendte denne opskrift, og selv om processen med at koge frostingen var længerevarende, var det alle anstrengelserne værd. Nu var det vores første gang, så vi stod selvfølgelig afventende ved gryden gennem hele processen, men det behøver man slet ikke, den kan sagtens passe sig selv med lidt omrøringer af og til. Og så bliver de virkelig flotte med den dybe røde farve!



15 kommentarer:

  1. Lyder som en skøn aften og jeg glæder mig meget til at møde Jer alle den 12. marts :-)

    Smukke kager I havde med....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Nu MÅ jeg altså bare snart prøve de der red velvet cupcakes :D H

    SvarSlet
  3. Det lyder vel nok hyggeligt med jeres blogtræf - og jeres mad ser forrygende lækker ud!

    SvarSlet
  4. Lyder hyggeligt! De kager er vel nok smukke - ægte luuuuw cakes med den farve:)
    /Louise

    SvarSlet
  5. Du kan jo ligefrem få en til at ønske at man var til stede. Det ser lækkert ud og det må det også have været når det måtte røre ved hinanden.

    SvarSlet
  6. Den glasur må jeg prøve! Og hvor har I fået den til at ligge flot på kagerne. For min skyld må du gerne lave en vejledning til det, evt med video. Jeg synes altid min glasur ligger lidt for meget som en hundelort ;)

    SvarSlet
  7. Hej Bitten,

    tak for sidst - det var superhyggeligt!

    Hihi, jeg kan godt lide at din frygt for frugt er blevet kureret :o) Jeg har personligt længe været vild med kombinationen...

    Ih, jeres cupcakes var bare sååååå lækre, og det er helt sikkert at frostingen ryger i min gemmemappe :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  8. De cupcakes ser dejligt snaskede ud!

    Lise

    Et lille hint: Paint.net er et rigtig godt alternativ til Photoshop, hvis man skal bruge relativt basale billedbehandlingsværktøjer. Og det er gratis. Det kan hentes på http://www.getpaint.net/

    SvarSlet
  9. Det var bare super hyggeligt igår Bitten og jeres cupcakes var for lækre. Mums:)
    Jeg er ked af, at jeg sån pressede dig ud over kanten med frugt i salaten, haha. Godt det endte lykkeligt:)
    Der var lidt syrlig dressing i salaten, så smager frugt nemlig ikke så mærkeligt i varm mad..

    SvarSlet
  10. Totally nice - er især vild med det nederste billede! *haps*

    Glæder mig til vi ses :-)

    SvarSlet
  11. Kunne man ønske sig opskriften på dansk? Den ser ud til at holde en swirl rimeligt?

    SvarSlet
  12. Jeg vil bare lige sige, at jeg også godt kunne tænke mig opskriften oversat, hvis det ikke er for besværligt... :)

    SvarSlet
  13. Det er ikke fordi jeg er doven, men Line har været så venlig at oversætte opskriften lige her: http://linebinevaskemaskine.blogspot.com/2011/02/hygge-i-de-missmuffinske-gemakker.html :)
    Tak for jeres dejlige kommentarer!

    SvarSlet
  14. Tak for link (og tak til Line for oversættelse) :)

    SvarSlet
  15. Jamen det er perfekt :-)
    Tak!

    SvarSlet