søndag den 27. februar 2011

oscar night

Jeg har simpelthen valgt at lægge min nattesøvn til side til fordel for at se Oscar show i dag/nat. Jeg har dog måtte gøre det helt alene, da alle i min vennekreds tydeligvis vægter deres nattesøvn højere end filmverdenens største begivenhed. Men hvem siger også, at man ikke kan hygge sig alene? Jeg har både lavet dejlig aftensmad, bagt cupcakes og sørget for natmad. Opskrifter og lignende kommer på et senere tidspunkt. Nu går det snart løs! Jeg har prøvet at udfylde en stemmeseddel, men jeg synes godt nok, at det er svært. Det er faktisk første år, jeg rigtig har gået op i Oscar, og jeg har forsøgt at få set så mange af filmene som muligt, så jeg har et grundlag for at "stemme". Jeg vil gerne anmelde filmene på et senere tidspunkt, men på denne særlige aften får I et indblik i et par af mine stemmer:

Bedste mandlige birolle: Geoffrey Rush - The King's Speech (fan-tas-tisk!)
Bedste originale manuskript: Inception
Bedste scenografi: Inception
Bedste fotografering: Black Swan
Bedste underlægningsmusik: Inception - Hans Zimmer
Bedste visuelle effekter: Inception (og her er ingen tvivl!)
Bedste mandlige hovedrolle: Colin Firth - The King's Speech (helt sublimt skuespil, og jeg kan ellers ikke lide manden)
Bedste instruktør: Darren Aronofsky - Black Swan
Bedste kvindelige hovedrolle: Natalie Portman - Black Swan (jeg tror jeg begynder at græde, hvis hun ikke vinder)
Bedste film: Hold nu op hvor jeg synes den er svær! Både Black Swan, Inception og 127 Hours er helt fantastiske film. The Kids Are All Right og The Social Network er også rigtig gode, men efter min mening ikke helt værdige til denne titel. Faktisk mistænker jeg The King's Speech for at vinde, men selv har jeg, efter mange overvejelser, valgt Inception.

4 kommentarer:

  1. Tak for i går =)

    Uh, jeg sidder også bare og venter på det, synes godt nok natten føles lang allerede :o)

    SvarSlet
  2. Jeg har desværre ikke TV2 Film, så jeg må vente med at læse resultaterne til en gang i morgen.

    Mht. bedste film synes jeg at Black Swan er fænomenal! Indrømmet, jeg har hverken set The King's Speech eller 127 Hours, men hvis valget står mellem de andre, er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, hvad jeg synes :)

    Hav en god aften!

    SvarSlet
  3. Irene, selv mange tak :) Jeg er også lidt træt, men har heldigvis masser af kaffe og cola. Dejligt at høre, at der er andre derude, der fravælger nattesøvnen.

    Xenia, det er øv, hvis du gerne ville have set det. Black Swan var virkelig også fænomenal!

    SvarSlet
  4. Håber du får en hyggelig nat :-) Jeg sidder også her i sofaen og er klar. Men der er jo lææææænge til det begynder for alvor.

    SvarSlet