tirsdag den 19. april 2011

brændende kærlighed til vegetaren

På et tidspunkt sad jeg og skulle digte en aftensmad ud af de ting, jeg havde på lager, fordi jeg ikke gad lette min røv over at handle. Disse ting inkluderede intet kød, men derimod en masse kartofler. På magisk vis faldt jeg over denne opskrift på en vegetarisk version af brændende kærlighed. Jeg vil faktisk sige, at den udgør et fint alternativ, men at jeg som kødæder til enhver tid vil foretrække det med masser af bacon. Laver man alligevel denne vegetariske version, skal man huske på at krydre "saucen" efter behov, da det gør den en del mere interessant.
Jeg kan desværre ikke huske præcis hvordan jeg forholdt mig til opskriften, ud over at jeg ikke ejede mørk balsamico og derfor prøvede mig frem med hvid i stedet, så I får bare den originale opskrift, som I kan lade jer inspirere af eller følge slavisk.
Velbekomme, vegetarer!


Brændende kærlighed til vegetaren
300 g kartofler
0,5 dl sødmælk
salt og peber
1 dl soltørrede tomater i olie
4 fed hvidløg
1 spsk olivenolie
Balsamico, mørk
0,5 dl vand

Kog kartoflerne møre uden salt og hæld vandet fra. Pisk dem mens du tilsætter varm mælk. Smag til.
Skær tomater og hvidløg i strimler. Opvarm olien, tilsæt tomater og hvidløg og lad det simre, hvorefter du tilsætter balsamico og vand. Lad simre i et kvarter.

2 kommentarer:

  1. Tak, det er lige noget for en vegetar som mig :P

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig godt ud. Jeg er jo ikke den vilde kødspiser, men kunne da godt forestille mig der skulle en god omgang krydderi til, hvis jeg skulle undvære bacon:-)

    SvarSlet