mandag den 18. april 2011

london i vente

Der er noget, jeg slet ikke har fået omtalt nok her på min blog.
I fødselsdagsgave fik jeg noget, som jeg aldrig lagde et billede op af. Meningen var at bringe et indlæg om det kort efter, men det blev aldrig til noget. En af de fineste gaver var nemlig Politikens Kort og godt om London. Som nogen måske har opsnappet, rejser min kæreste og jeg til London nogle dage i næste måned. Allerede få dage efter min fødselsdag var bogen beklædt med små post-its ved de ting, jeg gerne ville opleve samt oplysninger om transport til og fra hotellet.



Jeg er så heldig at have et par veninder, der har besøgt London før, og en som endda har boet der, så jeg har fået al den hjælp jeg overhovedet kunne tænke mig, både omkring hotel, transport og inspiration til begivenheder. Da det skulle være så billigt som muligt bestilte vi hotel ved Wembley Stadium, det vil sige ikke specielt centralt, men med 2 Underground-linjer næsten lige til døren og kun 10 minutters transport fra det centrale London.
Jeg glæder mig virkelig som et lille barn, det er min første udenlandsrejse ud over min studietur i gymnasiet, og I skal nok få mere omkring turen, både før og efter!

12 kommentarer:

  1. Glæd dig! London er en fuldstændig fantastisk by. I bør tage ind og se en musical, hvis i kan slippe afsted med det :) Og undergrunden er sjov. I starten er man lidt forvirret over systemet, men hurtig bliver man habil undergrunds-kører og kan nemt finde fra bane til bane :) Glæd dig konstant at høre "Mind the gap" i undergrunden, og gå ikke i panik hvis metrotogene i undergrunden pludselig stopper midt i en mørk tunnel og holder stiller i adskillige minutter. Det er åbenbart meget normalt :P

    SvarSlet
  2. En musical bliver det ikke til i denne omgang, men forhåbentlig en tur i teateret :)
    Ad, tak for undergrunds-info, jeg var nok død af skræk.

    SvarSlet
  3. Et lille tip: Tag gode sko med, for holdt da op vi gik meget derovre :) Jeg havde bare ballerinaer på, men skal vi derover igen, er sko med en bedre bund at foretrække :)

    Og så var jeg meget imponeret af at se finansbygningen, som jeg ikke lige aner, hvad hedder, tæt på.

    Og ikke at forglemme alle de Starbucks-besøg :D

    SvarSlet
  4. Jeg var sikker på, at der var noget terrorist-angreb igen, dengang jeg var der over, de første mange gange de gik i stå. Gik virkelig i panik, men undrede mig over at alle de andre (altså dem der bor i London) så totalt ligegyldige ud. Så måtte jeg lære, at der ikke var grund til panik :P

    SvarSlet
  5. Den der bog er helt vildt god at have med på storbyferier! Jeg køber altid den, når jeg skal rejse, og indtil videre har jeg fire i min samling :)

    SvarSlet
  6. ahr London! det er kun til ære for dig jeg fik snøvlet min London guide færdig ;) spisestederne ligger forresten godt, hvis man hopper af på Baker street stationen.
    Hav altid din billet til tuben og et lille undergrundskort i lommen :)

    SvarSlet
  7. Hvor dejligt!! Jeg må med skam indrømme, at jeg aldrig har været i London.....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  8. Bare det var mig. Dette forår har jeg op til flere gange taget mig selv i at være meget tæt på at bestille en weekendtur til London, men desværre er økonomien ikke til det pt.

    Af London-guider kan jeg anbefale London my love! af Karin Gråbæk (selvom du måske har nok i én guide).

    God tur! :)

    SvarSlet
  9. Hej!
    Nu har jeg læst lidt med på din blog et stykke tid, og ville lige smide en kommentar.

    Var i London sidste sommer og det var fantastisk! Du kan godt glæde dig! Jeg raidede samtilige LUSH-butikker og Top Shop, jeg kunne komme til. Og stemningen, menneskerne, byen er bare så vidunderligt!

    Rigtig god tur!

    SvarSlet
  10. Stine, jeg er også virkelig tilfreds med bogen! Især Undergrundskortet bagi er dejligt.

    Line, du har virkelig været min heltinde!

    Birthe, jeg kan anbefale det, selv om jeg endnu ikke har været der :P

    Lina, jeg bestilte for længe siden, så der har været god tid til at spare op :) Guiden er et godt tip til en anden gang.

    Agnete, dejligt med kommentar fra en "ny" :) Jeg glæder mig som en besat, både til at shoppe amok og se byen på andre kanter.

    SvarSlet
  11. Som du kan se, har jeg heller ikke så forfærdelig meget påskepynt =) Men jeg har da et par stykker! =D

    Det kunne være, man skulle suse i Super Brugsen så! =D Det er altid hyggeligt med nye pynte-ting! =)

    Er spændt på at høre, om du får brugt gaven fra min giveaway! =) Det skulle i hvert fald give godt med den bold =)

    SvarSlet
  12. Uh hvis du skal ind at se teater eller musical, kan jeg anbefalde lastminute.co.uk eller .com (kan jeg aldrig rigtig huske) De har mange gode tilbud på billige stykker! Håber det blir en fantastisk tur - og en god pause til speciale!

    SvarSlet