mandag den 11. april 2011

sund!

Det sidste stykke tid har jeg følt mig som et fedt og inaktivt læs, der lever af kage. Virkeligheden ser selvfølgelig langt fra sådan ud, men det er følelsen, der betyder noget. Kage er godt, meget kage er sindssygt godt, men følelsen efter alt for mange dage med kage er tragisk. Det samme med slik og den slags. Det er egentlig ikke fordi jeg selv køber vildt meget sødt, men der byder sig altid en anledning, og så stopper man i hovedet.
Det skal være slut nu!
Jeg kunne aldrig finde på at forbyde mig selv slik og kage, da jeg ikke går ind for dødsstraf. Men jeg gider ikke føle mig usund og doven længere. Så nu skal der ske ændringer. I dag begyndte jeg eksempelvis at løbe igen, hvilket var lækkert, da der var vejr til 3/4-løbebukserne, så mine hvide, behårede stænger kunne se dagens lys.
Derudover har jeg i mit stille sind startet et lille eksperiment. Det er noget, jeg godt kan lide at gøre en gang imellem, at udfordre mig selv. Planen er, at jeg i en periode vil indtage så lidt unødig sukker som muligt. Unødig sukker som i eksempelvis slik og hvidt brød. Nogle afbræk kommer der til at ske (ja, der er altså nogle dage i min kalender, hvor der allerede er planlagt kage), men jeg vil have fokus derpå. Jeg kan allerede nu mærke, hvor hårdt det er... Jeg kan nærmest lugte al den chokolade, der befinder sig i mit køkken, og mærke hvordan min kontorstol stille og roligt ruller i den retning. Men jeg er standhaftig, og har købt nogle dyre knækbrød med ting i, som må lade livet i stedet.
Heldigvis behøver det ikke være kedeligt at være sund, især sommerens frugter hjælper.




Jeg holder jer opdateret!

2 kommentarer:

  1. Godt initiativ. Ser frem til opdateringerne ;)

    SvarSlet
  2. Jeg prøver altid lige at tænke mig om en ekstra gang, før jeg spiser noget usundt, om jeg virkelig har lyst til. Jeg spiser det kun, hvis jeg VIRKELIG har lyst (og måske også, hvis det ellers ville være uhøfligt), men så gør jeg det altså også med god samvittighed. Det virker ok :)

    SvarSlet