mandag den 25. april 2011

påskefrokost

Med stor succes afholdt jeg for første gang nogensinde påskefrokost for min søde lille familie. Jeg elsker at være værtinde, og selv om jeg altid ender med at blive utilfreds med et eller andet og stresse og blive sur på alt og alle, der prøver på at hjælpe (undskyld), ender gæsterne som regel med at være glade. Og meget mætte.


Ser det ikke herligt ud? Mad i lange baner, påskeservietter og små gule kyllinger...


... hvoraf den ene desværre valgte at flyve direkte ned i et glas med sodavand, som straks blev gult. Er I klar over, hvor meget gul farve sådanne kyllinger indeholder?


Der blev læst og foreskrevet om snaps. Jeg skulle selvfølgelig afprøve et par af de snapse, som Pernod Ricard Denmark havde valgt at sponsorere til min goodiebag til madbloggertræffet. Nu er jeg ikke just snapsekender, men jeg kan afsløre at Harald Jensen smager næsten ligesom Rød Aalborg, den med mynte smager af mundskyl og det føles yderst forkert at sluge den (dette var flere gæster enige i) og den med dild smager ikke så meget af dild, men til gengæld bliver dildlugten hængende i næsen efter man har lugtet til den. Jovist. Nordguld og den "gule" Jubilæumssnaps røg hurtigt ned i mændenes maver.
God påske!

3 kommentarer:

  1. Det var en rigtig god frokost. Med rigelit mad og drikke og godt humør ( også Bittens )
    Tak for det.

    SvarSlet
  2. Hvor fint med kyllingerne! Selvom lidt skræmmende at de ligefrem kan farve et helt glas sodavand gult...

    SvarSlet
  3. Det kan du da sagtens gentage en anden gang.. Fx bloggerfrokost :P

    SvarSlet