fredag den 9. oktober 2009

sociologisk minikonference

Jeg var just til sociologisk minikonference på mit kære universitet i går, hvilket var en helt fin oplevelse. Programmet så således ud:

9.00-9.15 Velkomst v/studieleder Michael Hviid Jacobsen
9.15-10.30 Lise Drewes Nielsen, Professor ved Roskilde Universitetscenter
Det mobile hverdagsliv – om forskersubjektivitet og sociologisk fantasi
10.30-11.00 Pause med kaffe, te og frugt
11.00-12.15 Flemming Røgilds, Lektor ved Københavns Universitet
Slip ordene løs!
12.15-13.15 Frokost
13.15-14.15 Peter Dyreborg, Stand-up-artist/Poetry slammer
Poesi møder stand-up – når digte lige pludselig slår igen på samfundet
14.15-14.45 Pause med kaffe, te og frugt
14.45-16.00 Gunhild Agger
Dansk tv-drama - samfundsbillede, funktion og æstetik

Det især fine ved konferencen må jeg nok indrømme var Peter Dyreborg. Jeg ved ikke om det er gode tegn, idet han primært fungerede som underholdning, hvor de andre havde mere faglige mål med deres optræden. Men hvor var den mand da bare fantastisk! Han var underholdende, hvilket jo nok siger sig selv, når han har den titel, som han har. Men ikke nok med det, så kunne han også røre en rigtig dybt. Det dér poetry slam er ret fedt, og så er han også bare god til at digte. Jeg kan anbefale at kigge på hans hjemmeside, peterdyreborg.dk, hvor man kan finde et par videoer med ham. Denne er min umiddelbare favorit, og dette digt opførte han også på konferencen:



Jeg vil ikke udelukke, at jeg kan komme til at investere i en af hans bøger...

I aften står den på uovertruffen alene-hygge med film (Parfumen, som jeg jo ikke har set endnu), M&M's, vingummibamser (som jeg har haft lyst til i snart en måned!) og hindbærbrus. Og så har jeg tændt masser af lys rundt omkring i lejligheden, så her er rigtig hyggeligt.

1 kommentar:

  1. poetry slam? lyder spændende :) det må jeg kikke nærmere på her i weekenden.
    Lyder som en super hygge aften :)

    SvarSlet