mandag den 31. maj 2010

peanutbutter cookies

Jeg lavede disse lækre sager forleden:

(Billede opdateret den 24. april 2012)

Peanutbutter cookies (ca. 32 stk)

125 g blødt smør
100 g rørsukker (ca. 1¼ dl)
100 g sukker (ca. 1¼ dl)
1 æg (str. stor)
150 g grov peanutbutter
2 spsk lys sirup
125 g peanuts
150 g hvedemel (ca. 2½ dl)
1 tsk bagepulver
1 nip fint salt

Pisk smør med de to slags sukker, til det er lyst og cremet. Pisk ægget i. Rør peanutbutter og sirup ud i dejen. Vend peanuts, mel, bagepulver og salt i dejen. Fordel dejen på plader med bagepapir (ca. 1 spsk dej pr. cookie). Bag kagerne midt i ovnen ved 175° til de er gyldne - ca. 15 minutter.
Kagerne skal køle af på en rist, men pas på, når de tages af pladen. Når de er varme, er de meget skøre og går let i stykker.
(Opskrift fra Arla.dk)

2 kommentarer:

  1. ahaha cookies der er meget skøre ;)kan du uddybe hvor gode de er yderligere :)

    SvarSlet
  2. Ja jeg glemte vist at skrive min mening - de er rigtig dejlige! Uden tvivl bedst når de er nybagte, og dér smager de også langt mere af peanutbutter.
    I øvrigt brugte jeg mandler - lidt blasfemisk, men jeg havde ikke peanuts.

    SvarSlet