mandag den 4. januar 2010

mad i dag

I formiddags, da jeg vågnede op, besluttede jeg mig for at indtage en lidt finere morgenmad end normalt. Min tallerken så således ud:



Et glas ananasjuice, en kop skovbærthe, en skive af mit hjemmebagte brød med ost på, en halv hjemmebagt bolle med pålægschokolade, en marmormuffin og trekanter af ananas. Det smagte ret godt og var ret hyggeligt at spise!

Til aftensmad ville jeg for en gangs skyld have noget andet end rugbrød, og da jeg havde noget kokoscreme til at stå, besluttede jeg mig for at lave en "wok"-ret (altså på min pande, da jeg ikke ejer en wok). Jeg brugte noget hakket chili, karrypasta, kyllingestrimler, gulerod, porre og løg, og så min kokoscreme og naturligvis saften fra en halv lime, jeg havde liggende. Jeg spiste det med cous-cous til, for lidt variation. Mmm!


6 kommentarer:

  1. Uhm, sikke huslig du er:)
    Det er en super ide at starte med stor morgenmad når vi stakler igen skal på arbejde, det må øge motivationen lidt..
    Jeg presser også juice om aftenen et par gange om ugen, så er den frisk og filtreret til når jeg står op:)

    SvarSlet
  2. det ser jo fantastisk lækkert ud :) Glæder mig til engang at prøve aftensmads retten. Mere Kokos til folket :D

    SvarSlet
  3. Gudemorgenmad! giver mig lyst til at bage nogle blåbærmuffin og boller til min morgenmad her i "læseferien"

    SvarSlet
  4. MissMuffin - Jeg har heldigvis ferie indtil 1. februar :D Privilegerede mig. Har selv overvejet at begynde at presse juice.

    Ulrik - Det var jo også fantastisk lækkert ;) Jeg ser frem til mad-orgie i morgen!

    Line - Det bør du gøre! Sådanne muffins er jeg sikker på kan være lækre til morgenmadstallerkenen.

    SvarSlet
  5. Hvorfor skal du altid fremprovokerer sult? ;P

    PS: Intet videre spændende i tv..

    SvarSlet
  6. Michael, det kan jeg jo ikke gøre for, så må du sørge for at spise dig mæt inden du besøger min blog :P

    SvarSlet