lørdag den 12. december 2009

bedste film fra 2000-2009

Så går man ind på kino.dk for at stemme på de 10 bedste film fra 2000-2009. Morsom lille afstemning. Men så består listen altså bare af møgfilm! Måske ikke direkte møgfilm, men hold op hvor er der bare ikke ret mange af dem, jeg egentlig har set, og som jeg egentlig kunne lide. Så jeg blev tvunget ud i at stemme på film, jeg egentlig ikke finder så fantastiske. Mine valg endte således:

Bænken
Dette var en af de film, jeg valgte i mangel på bedre. Af den enkelte årsag at jeg kan huske at have set den i folkeskolen og blev rimelig rørt.

Requiem For A Dream
Pisse fantastisk film! Desværre ikke så populær igen, de færreste har set den. Alle burde se den. Ikke mindst er soundtracket helt fantastisk og gåsehudsbringende.

Donnie Darko
Nok cirka min yndlingsfilm nogensinde!

Amélie
Ganske dejlig pigefilm, selv om jeg ikke husker den så godt, men jeg kan godt lide Audrey Tautou. Dog finder jeg "Elsker, elsker ikke" langt bedre.

Brokeback Mountain
Mm, alle tiders homofilm med den lækreste mand af alle (Jake Gyllenhaal, ikke ham den afdøde...)! Jeg ved ikke om man kan klassificere den som en stor filmoplevelse, men jeg kan lide den.

Harry Potter And The Order Of The Phoenix
Ja ja, så var jeg nødt til at vælge en Harry Potter! Synes ærlig talt ikke, at filmene er særlig gode, men elsker til gengæld bøgerne. Jeg kan ikke huske om det var lige præcis denne film, jeg kunne lide bedst, men nu kom den på (i mangel af bedre).

Wall-E
Jeg er ikke til den slags, men lige denne film kan man da virkelig ikke stå for!

Mænd der hader kvinder
Den var ikke videre fantastisk, men dejligt voldsom, og sådan noget kan Bitten lide. Uh, vold mod onde mænd. Og så er hovedpersonen også særlig på den gode måde. Og lidt hot. (Et lille men er dog, at jeg tror jeg kom til at stemme på "Pigen der legede med ilden" i stedet for, og den har jeg altså ikke set...)

District 9
Som jeg tidligere har blogget om. Rigtig god og rørende på en sjov måde! Havde aldrig troet, at jeg skulle opnå medlidenhed med aliens.

The Twilight Saga: New Moon
Så kom den :P Havde aldrig troet, at jeg skulle placere den på en sådan liste, men sådan kan det jo gå. Tror det er fordi jeg har den inde under huden lige nu, at jeg vælger den. Om et år vil jeg sikkert tænke "arh?". Men den var jo god, primært på grund af handlingen fra bogen, såeh. Og bedre end Twilight.

3 kommentarer:

  1. Hmm, ikke mange film fra din liste, som jeg faktisk har set, men sådan er det vist også med min liste :p District 9, Wall-E, Harry Potter, New Moon og Bænken er de film jeg har set fra din liste. Bænken rørte mig ikke særlig meget og Wall-E har jeg åbenbart ikke det samme forhold til som de fleste andre, men ellers kan jeg være med på beskrivelsen af de andre :)

    SvarSlet
  2. Det kunne være jeg skulle til at se den Donnie Darko film :-) har kun hørt godt om den og min kæreste har den på filmhylden... jeg ser den i morgen, gør jeg!

    SvarSlet
  3. Ulrik, hvordan kunne du glemme, at du havde set Donnie Darko :(

    Sille - Ja, gør det :D Jeg ved selvfølgelig ikke, om den vil falde i din smag, men synes helt klart, at den skal ses. Helst flere gange, da den kan være lidt forvirrende første gang.

    SvarSlet